[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

اعلام اسامی فیلم‌های فجر تا ۱۵ دی، روزنامه شیراز نوین

مدیر روابط عمومی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: در حال بررسی محل جشنواره هستیم و پیش‌بینی ما برای محل خانه جشنواره برج میلاد است.
به گزارش ایرنا، مسعود نجفی با توجه به آیین‌نامه‌ و شرایط حضور در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: پس از ارزیابی‌ دبیرخانه تا ۱۵ دی‌ماه اسامی فیلم‌های راه‌یافته به بخش اصلی جشنواره به طور رسمی اعلام می‌شود.
وی درباره تعداد فیلم‌های راه‌یافته به این جشنواره نیز توضیح داد: به روال هر سال، برای بخش اصلی جشنواره ۲۰ فیلم در نظر گرفته شده است، اما براساس آیین‌نامه اگر تعداد فیلم‌های بخش اول به تعدادی برسد که لازم به جداسازی در بخشی مستقل باشد، بخش نگاه‌ نو راه‌اندازی می‌شود؛ این روند تصمیمی است که باید از سوی هیئت انتخاب اتخاذ شود که تا پایان موعد مقرر یعنی نیمه دی‌ماه اعلام می‌شود.
مدیر روابط عمومی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر افزود: از آنجایی که امسال بخش ملی در کنار بخش بین‌الملل برگزار می‌شود، طبیعتاً بازار فیلم را خواهیم داشت و برنامه‌هایی که مختص بخش بین‌الملل است همچون سال‌های گذشته در طول ایام جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود.
نجفی در برنامه «سینماچی» رادیو جوان، درباره نحوه و تعداد فیلم‌های ارسالی به این جشنواره گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره بین‌المللی فیلم فجر امسال تا ۱۵ آذر بود و ۱۰۶ اثر به دبیرخانه واصل شد.
حضور فیلم‌اولی‌ها پررنگ‌تر از سال‌های گذشته بود
مدیر روابط عمومی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همچنین متذکر شد که امسال نسبت به سال گذشته، حضور پرشورتر و گسترده‌تر بوده؛ به طوری که در سال گذشته ۷۵ فیلم متقاضی شرکت در جشنواره بودند، در حالی که امسال ۱۰۶ فیلم ارسال شده است؛ البته در ادوار گذشته تا ۱۲۰ اثر ارسالی را هم شاهد بوده‌ایم و امسال حضور فیلم‌اولی‌ها پررنگ‌تر از سال‌های گذشته بود.
نجفی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که شگفتی‌های بسیاری از ادوار جشنواره بین‌المللی فیلم فجر توسط فیلم‌اولی‌ها رقم خورده است و رونمایی از آثار این‌چنینی از جذابیت و شاخصه‌های ویژه‌ای برخوردار است؛ مانند فیلم ایستاده در غبار اثر محمدحسین مهدویان، ابد و یک روز، اثر سعید روستایی، اتاقک گِلی به کارگردانی محمد عسگری و… که برای نخستین بار آثار خود را به جشنواره فیلم فجر ارسال می‌کردند.
وی با تأکید بر تلاش مستمر و تخصصی فیلم‌سازان کشور گفت: رونمایی از بسیاری از فیلم‌سازان شاخص، موفق و برجسته کشورمان در جشنواره فیلم فجر اتفاق افتاده است و با معرفی آثاری شاخص مورد توجه ویژه قرار گرفتند؛ مانند ابراهیم حاتمی‌کیا، زنده‌یاد رسول ملاقلی پور و دیگر فیلم‌سازانی که با حضور در جشنواره درخشیدند و سپس جزو کارگردانان به‌نام سینمای کشور شدند.
پیش‌بینی ما برج میلاد است
مدیر روابط عمومی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر توضیح داد: امسال هم همچون ادوار گذشته پیش‌بینی می‌کنیم که شاهد شگفتی‌هایی از فیلم‌سازان کشور باشیم و امیدواریم که در این بخش نیز شاهد معرفی و رونمایی از کارگردانان و فیلم‌سازان برجسته آتی کشور باشیم. 
وی ادامه داد: باید این مهم را هم بگویم که در حال بررسی مقر جشنواره هستیم و البته پیش‌بینی ما برج میلاد است، اما هنوز به قطعیتی در این راستا نرسیده‌ایم؛ به محض تصمیم‌گیری نهایی، نتیجه را رسماً اعلام می‌کنیم تا تیم‌های رسانه‌ای در آنجا مستقر شوند.
نجفی در خصوص برگزاری کارگاه‌های تخصصی جشنواره فیلم فجر هم بیان کرد: برای امسال هنوز تصمیم خاصی برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی گرفته نشده است؛ به ‌خاطر اینکه بزرگترین عامل و جذابیتی که تماشاگران را به جشنواره می‌کشاند محتوای فیلم‌های شرکت‌کننده در جشنواره است و مسائل جانبی تا به حال با استقبال چشمگیر و حائز اهمیتی مواجه نشده است، اما به هر حال اگر بنا به تصمیم مسئولان نتیجه‌ای حاصل شده، قطعاً اعلام می‌شود.
وی در خصوص نحوه تهیه بلیت به ویژه در شهرستان‌ها گفت: امسال تهیه بلیت همچون ادوار گذشته روال خاص خود را دارد و براساس برنامه‌ریزی اعلامی از سوی دبیرخانه انجام می‌شود.
برنامه «سینماچی» رادیو جوان به تهیه‌کنندگی مجتبی امیری با اجرای حسن خلقت دوست و با آیتم‌سازی زهره عبدالرحیم و اکرم اویسی، پنجشنبه‌ها ساعت ۲۱:۰۰ روی موج fm ردیف ۸۸ مگاهرتز تقدیم شنوندگان رادیو جوان می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی