[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فرزندان سپر بلای طلاق ، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین 
shomalianm@gmail.com

معاون مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: در اجرای راه‌اندازی نهضت آموزش خانواده در مدارس فارس، انجام پژوهش‌های میدانی در راستای کاهش و کنترل طلاق که به روحیه دانش‌آموزان آسیب جدی می‌زند، تأکید شده است. بی‌شک یکی از پیامدهای اصلی طلاق در جامعه، آسیب دیدن فرزندان است که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی مختلفی را در جامعه به دنبال داشته باشد. آموزش و پرورش و بستر مدرسه می‌تواند مکانی مناسب برای آموزش خانواده‌ها هم باشد و در این میان، راه‌اندازی نهضت آموزش خانواده در مدارس موضوعی است که موردتوجه آموزش و پرورش فارس قرار گرفته است.
محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در نشست اخیری که مشترک تخصصی کنترل و کاهش طلاق با مدیرکل بهزیستی استان بوده و در راستای طرح‌های معاونت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش استان برگزار شده، بر تشکیل سریع‌تر نظام بازنگری و اجرایی آموزش خانواده تأکید کرده است.
بر همین اساس، وی از راه‌اندازی نهضت آموزش خانواده در استان فارس خبر داده و اعلام کرده است که بر اساس سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و راهکارهای سند تحول بنیادین و همچنین نیازهای ملی و مذهبی خانواده‌ها، نظام جدید آموزش خانواده تدوین خواهد شد. عسکری همچنین خبر داده است که برای کنترل و پیشگیری از طلاق، تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش و پرورش و اداره کل بهزیستی منعقد می‌شود تا بر اساس سند همکاری، برنامه‌های ویژه این بخش اجرایی شوند. توانمندسازی روحی و جسمی دانش‌آموزان در راستای تحقق ساحت‌های اخلاقی، اعتقادی و زیستی بدنی سند تحول از جمله مواردی است که باید پیوست تفاهم‌نامه بین دو اداره کل شود. طراحی برنامه ملی همکاری مدرسه و خانواده در پیشگیری از طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های پیوست تفاهم‌نامه همکاری بین دو اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل بهزیستی استان است.
لزوم انجام پژوهش‌های میدانی در راستای کاهش و کنترل طلاق
در خصوص اهمیت و جایگاه مدرسه در کاهش طلاق و اجرای راه‌اندازی نهضت آموزش خانواده در استان فارس، با معاون مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش فارس به گفت‌وگو نشسته‌ایم:
حسین حسن‌پور در خصوص اجرای این طرح می‌گوید: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان و نقش یک خانواده منسجم با ارتباط خوب بین والدین که قطعاً در رشد و تربیت فرزندان نقش مؤثری دارد، جلسه مشترکی بین اداره کل آموزش و پرورش فارس و بهزیستی استان با هدف کنترل و کاهش طلاق برگزار شد.
وی ادامه می‌دهد: آموزش قبل از ازدواج، ارائه آموزش‌های تخصصی و افزایش قدرت تاب‌آوری والدین، آموزش نظام جامع خانواده و نقش الگویی معلمان و مربیان به عنوان یک نقش کارآمد در این موضوع، مورد تأکید ویژه قرار دارد. معاون مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش فارس با تأکید بر نقش پدران در امر تربیت فرزندان و تحکیم بنیان خانواده اظهار می‌کند: آموزش فراگیر خانواده‌ها به ویژه حضور پدران در برنامه آموزش خانواده در مدارس بسیار ضرورت دارد و با توجه به آسیب‌های نوپدید و تغییر روش تدریس آموزش خانواده‌ها از سنتی به مدرن، بسیار حائز اهمیت می‌باشد. وی می‌افزاید: مدیرکل آموزش و پرورش فارس در راستای اجرای این نهضت بر ضرورت ایجاد شورای بازنگری قانون آموزش نظام خانواده و بر نهضت آموزش خانواده با هدف نزدیکی خانه و مدرسه تأکید کرده است. حسن‌پور اضافه می‌کند: بر اساس تفاهم‌نامه دَه‌بندی میان اداره کل آموزش و پرورش و بهزیستی فارس بر ضرورت انجام پژوهش‌های میدانی در راستای کاهش و کنترل طلاق که به روحیه دانش‌آموزان آسیب جدی می‌زند، تأکید شده است. او تصریح می‌کند: با توجه به کمبود شدید مشاوران در مدارس، تمام دستگاه‌ها در اجرای این نهضت مؤثر می‌توانند به کمک آموزش و پرورش بیایند تا این خلأ پر شود؛ خوشبختانه بهزیستی فارس در خصوص توانمندسازی والدین در این طرح همکاری مطلوبی در پیش گرفته است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی