[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

فعال فرهنگ و هنر فارس: بردن هنر به دل بافت تاریخی شیراز، فضای آن را تلطیف می‌کند، روزنامه شیراز نوین

هنرمند برگزیده فارس در اشاعه بین‌المللی صنایع‌دستی گفت: بردن آثار هنری هنرمندان به اقامتگاه‌ها و خانه‌های سنتی بافت تاریخی شیراز، فضای بافت را نیز تلطیف می‌کند.
محمدهادی ستایش روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: ارائه آثار هنری در بافت تاریخی شیراز با استفاده از فضاهای گردشگری و اقامتی، شکل‌گیری نوعی فرهنگ را در این محله‌ها به دنبال دارد و از بسیاری فسادها و جهالت‌ها در این محیط پیشگیری می‌کند.
وی ادامه داد: سواد بصری و هنری برای عموم مردم همچون سواد مدرسه‌ای لازم بوده و ارتقای این سواد در سطح جامعه شکل‌دهنده تربیت و زندگی آنهاست.
دارنده نخستین مهر اصالت یونسکو در رشته خاتم ایران، اضافه کرد: استفاده از آثار هنرمندان در مراکز گردشگری بافت تاریخی که محل بازدید گردشگران و جهانگردان است، اقدام مؤثری در حمایت از آنهاست؛ چراکه ضمن بازدید امکان خرید این آثار از سوی گردشگران خارجی و داخلی نیز فراهم می‌شود. ستایش اضافه کرد: گردشگران خارجی هیچ‌گاه از گالری‌ها بازدید نمی‌کنند؛ چراکه بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده، بازدید از جاذبه‌های گردشگری مشخص را در برنامه سفر خود می‌گنجانند، اما با استفاده از آثار هنری در مراکز اقامتی و گردشگری محل تردد آنها، زمینه این بازدید فراهم می‌شود.
گالری «دیوار» آغاز نهضتی برای بردن هنر به دل زندگی بافت تاریخی است
هنرمند برگزیده فارس در اشاعه بین‌المللی صنایع دستی با اشاره به راه‌اندازی گالری دیوار با نصب تابلوهای هنرمندان فارسی بر دیوار محوطه خانه هنر ستایش، گفت: گالری‌ها بیشتر محل تردد و دید و بازدید هنرمندان است و سواد بصری در میان عموم مردم کم است.
ستایش افزود: ایجاد گالری در فضای باز که امکان بازدید از آن همه‌روزه از 8 صبح تا ۱۲ شب برای عموم مردم آزاد است، آغاز نهضتی برای بردن هنر به دل جامعه است.
این فعال فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: بیش از ۴۰ اقامتگاه بومگردی در بافت تاریخی شیراز قرار دارد که این فضای گردشگری ظرفیت بزرگی برای اشاعه هنر در بافت و حمایت از هنرمندان استان دارد.
وی اظهار کرد: نباید از ساده‌ها گذشت؛ بلکه استفاده از همین ظرفیت‌های ساده مانند دیوار مراکز گردشگری می‌تواند اتفاقات خوبی را برای اشاعه هنر و ارتقای سواد بصری جامعه رقم بزند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی