[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

دانش‌آموزان، سفیران روشنایی هستند، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: دانش‌آموزان می‌توانند به عنوان «سفیران روشنایی» برای جامعه و خانواده‌ها در زمینه ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی و اصلاح الگوی مصرف در خانواده‌ها نقش‌آفرینی کنند. 
حمیدرضا کریمی‌فرد افزود: دانش‌آموزان بازوان توانمندی برای کمک به مدیریت مصرف انرژی هستند و نهاد آموزش و پرورش با توجه به جامعه هدف و فراگیری افراد تحت پوشش نیز می‌تواند تأثیر بسزایی در نهادینه‌ کردن الگوهای مدیریت مصرف برق در جامعه داشته باشد.
وی در خصوص لزوم فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی از پایه ابتدایی به دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: به دلیل آموزش‌پذیرتربودن دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی، آنان از همان ابتدا با فراگرفتن آموزش‌های لازم در موضوع انرژی برق، سفیران مناسبی در خانواده بوده و با رعایت موارد لازم و نیز یادآوری آن بــه والدین، می‌توانند به اصلاح الگوهای مصرف و کاهش مصارف غیرضروری در ســاعات اوج بار شبکه برق کمک نمایند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، بر نقش مؤثر دانش‌آموزان در خانواده‌ها در زمینه مدیریت مصرف برق تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی که کشور با ناترازی تولید به عنوان معضل ملی مواجه است، هرکدام از دانش‌آموزان می‌توانند به مأموران برق تبدیل شوند و نقش قابل‌ملاحظه‌ای در ترویج فرهنگ صرفه‌جویی مصرف برق و نهادینه‌سازی مصرف بهینه انرژی در خانواده‌های خود ایفا نمایند. مدیر توزیع نیروی برق شهرستان گراش نیز در جمع دانش‌آموزان یکی از مدارس ابتدایی این شهرستان در خصوص فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف برق بیان داشت: در راستای گسترش فرهنگ مدیریت مصرف و آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با صنعت برق، این جلسه و بازدید آموزشی برگزار گردید.
قدرت‌اله فانی، استفاده از ظرفیت اجتماعی مدارس و دانش‌آموزان برای اصلاح الگوی مصرف برق در خانواده‌ها را روشی مؤثر و ارزنده در جهت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف برق عنوان کرد و افزود: در این جلسه دانش‌آموزان با راهکارهای مدیریت مصرف برق در ساعات اوج مصرف و همچنین نکات ایمنی آشنا شدند. وی ابراز امیدواری کرد که با انجام چنین اقداماتی و ارتقای سطح آگاهی و تغییر نگرش دانش‌آموزان در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی برق بتوانیم به فرهنگ‌سازی این مهم در جامعه کمک نماییم. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی