[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هیچ قسمتی از تونل مترو در زیر بافت‌ تاریخی شیراز نیست ، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه تونل مدنظر سازمان قطار شهری در عمق‌های حدود ۱۹ تا ۲۰ متر از تراز آسفالت عبور می‌‌کند، گفت: هیچ قسمتی از این تونل در زیر بافت‌های مسکونی، تجاری و تاریخی منطقه نیست.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، امیر یقطین طی جلسه‌ای با حضور کارشناسان فنی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در خصوص احداث تونل اتصال خط ۱ به ۴، با بیان اینکه آنکه تونل مدنظر سازمان قطار شهری در عمق‌های حدود ۱۹ تا ۲۰ متر از تراز آسفالت عبور می‌‌کند، اظهار کرد: هیچ قسمتی از این تونل در زیر بافت‌های مسکونی و تجاری و تاریخی منطقه تاریخی فرهنگی نیست.
وی تصریح کرد: مسیر این تونل، ریلی نیست و انتقال مسافران از خطوط ۱ و ۴ به حرم حضرت شاهچراغ(ع) به‌وسیله اتوبوس برقی انجام می‌شود.
رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز گفت: با نظر مساعد کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، مقرر شد تصمیم نهایی در جلسه «کمیته بررسی طرح‌های عمرانی سازمان میراث فرهنگی» در هفته آینده اخذ شود. یقطین بیان کرد: اتصال خطوط ۱ و ۴ به حرم مطهر شاهچراغ(ع) با نوع تونل سازه بتنی زیرزمینی به روش حفاری دستی (NATM) و طول خط ۲ کیلومتر با هدف امکان دسترسی زائران و شهروندان سومین حرم اهل‌بیت(ع) از طریق شبکه ریلی ایستگاه زندیه در خط ۱ و ایستگاه شاهزاده قاسم در خط ۴ مترو به حرم‌های مطهر احمد بن موسی الکاظم(ع) و سید علاءالدین حسین(ع) پیش‌بینی ‌شده است. وی گفت: در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی که ترافیک شدیدی در اطراف حرم مطهر حاکم است و رفت‌وآمد دچار مشکل می‌شود، این خط ارتباطی موجب تسهیل در تردد و دسترسی سریع‌تر به بافت تاریخی شده و درنهایت ترافیک این بخش مرکزی کلان‌شهر شیراز را کاهش خواهد داد. رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه تونل در عمق زیاد و با روش‌های دستی حفاری و اجرا می‌گردد، گفت: طبیعتاً لرزش چه در حین ساخت و چه در حین بهره‌برداری، بافت‌های مسکونی، تجاری و میراثی منطقه را تهدید نمی‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی