[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مزار مجاهد انقلابی شهید دستغیب‎‎(ره) در شیراز گل‌باران شد، روزنامه شیراز نوین

هم‌زمان با فر‌ارسیدن ۲۰ آذرماه، سالروز شهادت شهید محراب آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب(ره)، مراسم گل‌باران مزار این عالم مجاهد با حضور مسئولان ارشد استانی در حرم احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد.
به گزارش تسنیم، در سالگرد شهادت شهید آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب و یاران شهیدش، آیین گل‌باران آرامگاه سومین شهید محراب با حضور آیت‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، فرماندهان نظامی و انتظامی و دیگر مسئولان استانی، در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار 
شد.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم دستغیب، نوه شهید دستغیب به نقل از مرحوم پدرش حجت‌الاسلام و المسلمین سیدهاشم دستغیب، چگونگی شهادت این شهید مخلص را تشریح کرد و با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در تعبیراتی، شهید دستغیب را عالم عامل، معلم اخلاق و مهذب نفوس و یک شخص ارزشمند برای اسلام برشمردند، اظهار داشت: در این زمانه باید به دنبال سبک زندگی شهید دستغیب باشیم و جوان‌ها بدانند که شهید دستغیب با چه زحماتی و تحمل چه مشکلاتی توانست به این جایگاه برسد.
وی افزود: کمتر کسی می‌داند که شهید دستغیب از 7 عالم و مرجع زمان خود اجازه اجتهاد داشت و جوان‌ها باید با مطالعه کتاب‌ها و آثار شهید دستغیب به شناخت واقعی سبک زندگی شهید دستغیب دست یابند.
حجت‌الاسلام روحانی، دبیر دبیرخانه دائمی یادواره شهید دستغیب نیز با اشاره به چهل و دومین سالگرد سیدالشهدای استان فارس سومین شهید محراب، گفت: عمر 67ساله شهید دستغیب سراسر افتخار و مایه مباهات برای جهان اسلام است.
حجت‌الاسلام و المسلمین عابدی، از اساتید حوزه و دانشگاه نیز عنوان کرد: ایمان شهید دستغیب اکسیری است که در زندگی سراسر سعادتمند این شهید جلوه‌ای خاص داشته که باید برای روحانیون و آحاد مختلف مردم الگو باشد.
وی افزود: شهید دستغیب در محضر علمای بزرگی چون شهید محلاتی مسلح به نور علم و دانش شد و جایگاه این شهید آن‌قدر والاست که بعد از سال‌ها چنین مجالسی به پاس بزرگی منش و علم و تقوا و اخلاق او برپا می‌شود.
عابدی علم و تقوا، شجاعت و ولایت‌پذیری شهید دستغیب را برگرفته از خلوص نیت و ایمان قوی او عنوان کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی