[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

طرز تهیه بوریتو مرغ، روزنامه شیراز نوین

بوریتو مرغ یکی از انواع غذاهای ساده و خوش‌مزه مکزیکی است که معمولاً در وعده صبحانه سرو می‌شود؛ برای مشاهده آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه بوریتو مرغ در ادامه با ما همراه باشید:
 
 مواد لازم برای 4 نفر
گوجه‌فرنگی:    ۲ عدد درشت
پیازچه: ۱ ساقه متوسط
فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد کوچک
جعفری تازه:    ۱ دسته کوچک
سیر تازه: ۱ حبه
لیموی تازه: ۱ عدد کوچک
نمک و فلفل و ادویه: به مقدار لازم
پیاز: ۱ عدد درشت
روغن: به مقدار لازم
سینه مرغ: ۴۰۰ گرم
ذرت پخته‌شده: ۱ پیمانه
برنج پخته‌شده: ۱ پیمانه
نان تورتیلا: به مقدار لازم
پنیر پارمزان رنده‌شده: نصف پیمانه 

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه بوریتو مرغ در ابتدای کار مواد داخل بوریتو را تهیه می‌کنیم؛ برای این منظور، ذرت را با کمی آب درون قابلمه می‌ریزیم و روی حرارت می‌گذاریم تا بپزد. در ادامه برنج را درون یک کاسه آب می‌ریزیم و ۳۰ دقیقه می‌خیسانیم.
 مرحله دوم
در این مرحله برنج را با کمی آب روی حرارت قرار می‌دهیم تا بپزد. گوجه‌فرنگی، پیازچه، فلفل دلمه‌ای و جعفری را شسته و خرد می‌کنیم. سپس با هم مخلوط کرده و سیر رنده‌شده را به آنها اضافه می‌کنیم.
 مرحله سوم
آب‌لیمو تازه را روی مواد می‌ریزیم و نمک و فلفل‌سیاه را اضافه کرده و با هم مخلوط می‌کنیم تا یک‌دست شود. پیاز را شسته و خرد می‌کنیم و یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می‌دهیم تا داغ شود.
 مرحله چهارم
پیاز را به روغن اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا طلایی شود. مرغ‌ها را به صورت ریز خرد کرده و به پیاز اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا تغییر رنگ داده و طلایی شود. سپس مقداری فلفل قرمز و پودر کاری و تخم گشنیز اضافه می‌کنیم.
 مرحله پنجم
در این مرحله مقداری نمک اضافه و با هم مخلوط می‌کنیم تا گوشت مرغ مزه‌دار شود. در این مرحله برنج و ذرت پخته‌شده را به مواد اضافه کرده و با هم مخلوط می‌کنیم. در آخر دو پیمانه سس گوجه اضافه کرده و مواد را حسابی با هم تفت می‌دهیم.
 مرحله ششم
برای بوریتو به نان ترتیلا احتیاج داریم؛ نان ترتیلا را برداشته و با مواد پر می‌کنیم. روی آن را از مخلوط سبزیجات و پنیر می‌ریزیم و درون ساندویچ‌ساز قرار می دهیم تا برشته و سوخاری شود؛ سپس آن را سرو می‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی