[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هوش مصنوعی وارد سیاست می‌شود، روزنامه شیراز نوین

یک شرکت در لندن برای اولین بار از هوش مصنوعی برای کمپین‌های سیاسی یک کاندیدای دموکرات پارلمان آمریکا استفاده کرده است تا بتواند از این طریق بر رقیب جمهوری‌خواهش غلبه کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از رویترز، شاماین دانیلز قصد دارد به‌عنوان یک نماینده دموکرات وارد کنگره آمریکا شود؛ وی سال قبل با کمبود ۱۰ امتیاز به اسکات پری نماینده جمهوری‌خواه باخت، اکنون امیدوار است با کمک سلاح جدیدش که یک داوطلب هوش مصنوعی کمپین انتخاباتی است، بتواند برنده شود.
این سیستم هوش مصنوعی به نام اشلی، یک ربات تماس‌گیرنده معمولی نیست و هیچ‌کدام از پاسخ‌هایی که به سؤالات کاربران می‌دهد از قبل ضبط نشده است. مبدعان اصلی که قصد دارند با کمپین‌های انتخاباتی حزب دموکرات همکاری کنند، مدعی هستند او نخستین پاسخ‌گوی تلفنی سیاسی است که مانند چت جی پی تی با کمک هوش مصنوعی فعال شده است. این ربات می‌تواند بی نهایت گفت‌وگوهای دونفره را هم‌زمان انجام دهد.
اشلی یکی از نخستین نمونه‌های تأثیر هوش مصنوعی بر آغاز عصر جدیدی در کمپین‌های سیاسی است که در آن از فناوری برای جذب رأی‌دهندگانی استفاده می‌شود که ردیابی‌شان کار سختی است.
اشلی در روزهای گذشته به نمایندگی از سوی دانیلز با هزاران رأی‌دهنده در ایالت پنسیلوانیا تماس گرفت و مانند یک داوطلب قهار کمپین‌های سیاسی پروفایل هر رأی‌دهنده را تحلیل کرد تا گفت‌وگوهایی درباره موضوعات کلیدی با وی برقرار کند. اشلی برخلاف کارمند انسانی کمپین همیشه در سر کار خود حاضر می‌شود و به خوبی سوابق دانیلز را به خاطر می‌آورد؛ همچنین هنگامی که تماس با وی قطع می‌شود، احساس بدی نمی‌کند.
مدیر ارشد اجرایی شرکت Civox در لندن که مبدع اشلی است، در این‌باره می‌گوید: این روند به سرعت گسترده می‌شود؛ ما قصد داریم تا پایان سال روزانه چند ۱۰ هزار تماس بگیریم. همین سیستم در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ میلادی نیز نفوذ می‌کند. اما این ابزار حوزه فعالیت دانیلز را گسترده‌تر کرده است؛ او به‌عنوان یک رقیب کم‌قدرت اکنون مجهز به ابزار و روشی است تا به رأی‌دهندگانی با زبان‌های مختلف(اشلی می‌تواند به ۲۰ زبان صحبت کند) دسترسی یابد و آنها را درک کند.
برای عده‌ای این سیستم، ابزاری سرگرم‌کننده برای گفت‌وگوهای باکیفیت است؛ برخی دیگر بیم آن دارند که چنین ابداعی وضعیت گسترش اخبار جعلی را در چشم‌انداز فضای سیاسی دوقطبی آمریکا بدتر کند. این در حالی است که سیاستمداران با عکس‌ها و ویدئوهای دیپ فیک بسیار واقع‌گرایانه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که با کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی ساخته شده‌اند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی