[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رئیس‌کل دادگستری فارس: قوانین ایثارگران تجمیع و به‌روزرسانی شوند، روزنامه شیراز نوین

رئیس‌کل دادگستری فارس با بیان اینکه با پراکندگی قوانین زیاد به‌جایی نمی‌رسیم، خواستار تجمیع و به‌روزی قوانین حوزه ایثارگران شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در دومین همایش حقوق شهروندی و ایثارگران فارس گفت: ممکن است در حوادث زمان برای هرکسی از جمله ایثارگران پرونده قضایی پیش آید و این وظیفه ماست که به نحو شایسته به ایثارگران کمک کنیم.
وی بر ضرورت اجرای قوانین مربوط به ایثارگران در تمام دستگاه‌ها و نهادها تأکید کرد و افزود: برای این‌منظور سازمان بازرسی استان را مأمور کردیم تا بررسی کند که آیا قوانین مربوط به حقوق شهروندی ایثارگران اجرا می‌شود یا خیر و اگر سازمانی این قوانین را اجرا نکرده و نسبت به آن بی‌تفاوت باشد، با آن برخورد خواهیم کرد.
موسوی با بیان اینکه در این زمینه اداراتی که قوانین حقوق شهروندی ایثارگران را اجرا کرده‌اند یا خیر را تفکیک می‌کنیم، گفت: تمام ادارات و سازمان‌ها باید در این زمینه پاسخ‌گو باشند.
وی با تأکید بر اینکه وظیفه همه ما خدمتگزاری بی‌منت است، افزود: قوانین معطل‌مانده در حوزه ایثارگران زیاد داریم که باید بخش حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران آن‌ها را به‌روزرسانی کند.
رئیس‌کل دادگستری فارس با تصریح اینکه با پراکندگی قوانین زیاد به‌جایی نمی‌رسیم، خواستار تجمیع و به‌روزی قوانین حوزه ایثارگران شد و گفت: یکی از کارهایی که بنیاد شهید باید انجام دهد، آموزش حقوق ایثارگران به آنان است.
وی همچنین خواستار تقویت واحدهای حقوقی بنیاد شهید در سطح شهرستان‌ها شد و گفت: در کل ادارات استان در بحث نمایندگان حقوقی مشکل داریم و باید این مسئله تقویت شود. موسوی از آمادگی صد درصد دادگستری فارس در زمینه اجرای قوانین حقوق شهروندی ایثارگران خبر داد و از مسئولان مربوطه خواست تا کارگروهی در این زمینه تشکیل دهند.
وی بیان کرد: دادگستری استان فارس با توجه به گستردگی جامعه حقوقی و برجستگی حقوق‌دانان آن می‌تواند در کارهای حقوقی بنیاد شهید همکاری کند.
رئیس‌کل دادگستری فارس همچنین با تأکید بر اینکه ارایه خدمت باید متناسب با شأن ایثارگران باشد، گفت:‌ این مسئله هم باید بررسی شده و قوانین آن مشخص و اجرایی شود.
موسوی در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که باید در بنیاد شهید بر روی آن کار کنیم، به‌روزرسانی قوانین برای خانواده‌های ایثارگران است، افزود: قوانین مربوط به این قشر قدیمی هستند و نیاز به نوآوری دارند و ما آمادگی داریم در این زمینه کمک کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی