[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

در قبال تربیت نسل آینده مسئول هستیم، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با تأکید بر اینکه تربیت نسل جدید بسیار اهمیت دارد، گفت: ما در قبال جوانان و نسل آینده، پرورش آن‌ها و دین خدا مسئول هستیم.
سردار سعید کوشکی جهرمی دیروز، ۲۲ آذرماه در نخستین یادوراه شهدای اهل سنت شهرستان جویم با اشاره به نقش اهل تسنن در دفاع مقدس، اظهار کرد: جوانان اهل سنت منطقه جنوب استان فارس به‌خصوص شهرستان جویم در طول دفاع مقدس در راه حفظ دین خدا و سرزمین خود لباس رزم پوشیدند و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کردند.
وی افزود: عظمت و سربلندی ایران در دنیا و جهان اسلام به واسطه خون مطهر شهیدان رقم خورده است و آنچه که شهیدان برای ما به یادگار گذاشتند فاخرترین و بهترین ارزش‌های دنیوی و اخروی بوده و شهدای این مرز و بوم راه ارتباط ما با خدا را تسهیل کردند.
کوشکی از جان گذشتگی شهیدان کشور را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: شهیدان با ایمان راسخ خود به جهانیان ثابت کردند که می‌توان در کنار قیام کردن برای دین خدا در سخت‌ترین شرایط، جان شیرین خود را برای دفاع از مردم در برابر شدیدترین خطرات فدا کرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه خداوند متعال دین اسلام را برگزیده است، اظهار کرد: دین اسلام به انسان شرافت می‌بخشد و مسلمان در انتهای دین‌داری خود شهید در راه خداوند خواهد شد و با نگاه به آیات شریفه قرآن ویژگی شهیدان برای ما روشن می‌شود.
وی، اولین ویژگی شهیدان را «ایمان به غیب» عنوان کرد و گفت: شهیدان وعده‌های خداوند متعال در قرآن کریم را باور کردند و نصرت الهی را در زندگی خود دیدند و بعد از ایمان به غیب، نماز را اقامه کردند بنابراین طبق آیات قرآم کریم کسی که به خدا مؤمن شد و به غیب الهی ایمان آورد در مقابل عظمت الهی سرفرود آورده و از آن چیزی که خداوند به مؤمنان ارزانی داشته می‌بخشند.
این یادگار دوران دفاع مقدس ادامه داد: شهیدان ما بالاترین ارزش وجودی و نعمت خدادی دنیا یعنی وجود، عمر و زندگی خود را در راه اسلام و وطن فدا کردند که بالاترین درجه انفاق محسوب می‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، اعتقاد به روز قیامت را یکی دیگر از ویژگی‌های شهدا برشمرد و تأکید کرد: شهدا به آخرت و روز قیامت یقین داشتند که روزی فرا خواهد رسید که در محضر خداوند متعال باید حاضر شوند و مسئول اعمال خود باشند، بنابراین ما در قبال جوانان و نسل آینده، پرورش آن‌ها و دین خدا مسئول هستیم. وی با بیان اینکه امروز هجمه‌های گسترده‌ای از سوی دشمنان در شبکه‌های ماهواره‌ای علیه انقلاب اسلامی و ارزش‌های دین خدا نظیر حجاب اسلامی در حال انجام است، تأکید کرد: حجاب بخشی از پرتو افکنی نور الهی در جامعه است و خانمی که با حجاب در جامعه حضور پیدا می‌کند، تبعیت خود از دین خود را به نمایش می‌گذارد اما خانمی که در دام شیطان گرفتار شده باشد، با کشف حجاب خود رسماً مخالفت خود را با آیین الهی اعلام می‌کند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تلاش دشمنان برای دین‌گریزی مردم کشورمان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: طبق آیات الهی قرآن کریم، دشمن اگر نتواند مسلمانان را به قتل برساند برای ارتداد آن‌ها از ارزش‌های الهی تلاش خواهد کرد از این رو بیش از صدها شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان توسط دشمنان با تولید محتوا برای ارتداد مردم ما از دین ایجاد شده است که تا امروز با تدبیر خداوند متعال نتوانستند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.
وی با تأکید بر اینکه تربیت نسل جدید بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: نسل انقلاب اسلامی تربیت یافتگان معلمانی بود که زمزمه عشق به دین خدا را در گوش نوجوانان آن روز نجوا کردند و شهادت ۳۶ هزار نوجوان و دانش آموز و ۴ هزار و ۵۰۰ معلم در جبهه دفاع مقدس گواه تربیت متعالی است. آن روز دفاع در خاکریزهای مرز بود، اما امروز دشمن با ورود به عرصه جنگ نرم به دنبال خارج کردن نسل جدید از مسیر دین خدا با انحراف ذهن و قلوب آن‌ها و استفاده از ماهواره‌ها و ایجاد شبهه است.
قدرت انقلاب اسلامی با تربیت دینی استوار می‌ماند
کوشکی با بیان اینکه والدین و فعالان حوزه تعلیم و تربیت‌پرورش سبک زندگی شهدا را به نسل جدید منتقل کنند، گفت: تربیت را باید جدی گرفت و قدرت انقلاب اسلامی با افزایش قدرت نرم که با تربیت دینی رخ می‌دهد، استوار خواهند ماند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس جایگاه کنونی ملت ایران را ناشی از تاسی به احکام الهی و ادامه راه شهیدان دانست و بیان کرد: باید دشمنان بدانند که آینده متعلق به ملت ایران است، چون خداوند در قرآن کریم فرمود که اگر خود را قدرتمند کردید دشمن بر شما غالب نخواهد شد و هرکس خدا او را یاری کرد هیچ‌کس نخواهد توانست او را شکست دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص تحولات منطقه غرب آسیا و جنایات رژیم صهیونیستی نیز گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که دشمن به چیزی کمتر از قتل شما رضایت نمی‌دهد و امروز در منطقه شاهد جنایات ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها هستیم که در کنار ویرانی کامل ۴۰ درصد زیرساخت‌های شهر غزه، هزاران کودک، زن و مرد بی گناه به خاک و خون کشیده شدند.
کوشکی تصریح کرد: امام خمینی‌(ره) فرمودند که تمامی مصائب دنیا از سوی آمریکا خبیث است و اکنون با حمایت استکبار جهانی به سردمداری آمریکا از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، هر آن‌چیزی که نقطه گاه‌های آسایش انسان و ارتباط با خدا نظیر مساجد، بیمارستان و خانه‌ها باشد را بمباران می‌کنند.
برای صهیونیست‌ها شیعه و سنی فرقی ندارد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه برای دشمنان شیعه، سنی و یا دیگر مذاهب شیعه تفاوت ندارد، بیان کرد: شهروندان غزه اعم از اهل تسنن و تشیع در کنار یکدیگر برای دفاع دین خدا قد علم کردند و شهید می‌شوند از این رو هدف دشمنان، اسلام است.
وی اولین گام برای پیروی راه شهیدان، شناخت شهدا و در ادامه عمل به وصیت‌های آن‌ها عنوان کرد و گفت: برای پیروی از شهیدان ابتدا باید این امام زادگان عشق را شناخت و با آرمان‌های آن‌ها آشنا شد و در گام بعد به وصیت‌های آن‌ها توجه کرد.
کوشکی با اشاره به اینکه اصلاح نظام آموزش و پرورش و قرارگیری در مسیر تربیتی صحیح، سومین راه پیروی از شهدا است، تأکید کرد: باید با اصلاح تربیت نسل جدید، جوانان و نوجوانان در تراز انقلاب اسلامی پرورش پیدا کنند و این موضوع به جز تاسی از فرهنگ شهیدان محقق نخواهد شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در ادامه سخنان خود توجه ویژه به مساجد را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: انسان با حضور در مسجد و راز و نیاز با معبود، خود را مجهز به سلاح ایمان خواهد کرد از این رو در رویارویی با دشمن ثابت قدم خواهد بود. وی افزود: دین اسلام، روایات ائمه اطهار‌(ع) و قرآن کریم در کنار یکدیگر محصولی به نام جمهوری اسلامی تولید کرده که امام خمینی‌(ره) فرمودند که حفظ جمهوری اسلامی امروز از اوجب واجبات است ولو بر حفظ جان امام زمان‌(عج) بنابراین باید برای حفظ این نظام تلاش کرد چراکه مسیری که اکنون در آن قرار داریم پر از پیروزی و امید است و دشمن به فضل‌الهی محو خواهد شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در پایان سخنان خود تصریح کرد: امروز شهدا با پیکر مطهر خود ما را هدایت می‌کنند و یادآور می‌شوند که وعده خدا حتمی است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی