[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

داروهای قاچاق کشف شد ، روزنامه شیراز نوین

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از کشف بیش از 2 و نیم میلیارد ریال داروهای قاچاق در یک منزل مسکونی در شیراز خبر داد. به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «محمدجواد راعی» گفت: پس از شناسایی و رصد بازرسان این دانشگاه در شبکه‌های اجتماعی و دریافت مجوز از دستگاه قضایی، با همکاری نیروی انتظامی از یک منزل مسکونی در غرب شیراز، 121 قلم از انواع دارو به ارزش بیش از 2 و نیم میلیارد ریال، کشف و ضبط شد.
او با اشاره به اینکه در این بازرسی و نظارت، برخی از داروهای قاچاق کشف شد، گفت: برخی از این داروهای توقیف شده شامل انواع ژل‌های بوتاکس، مزوژل و انواع فیلر تزریقی قاچاق و غیرمجاز است.
دکتر راعی با هشدار به تشدید نظارت‌ها بر وضعیت داروهای زیبایی و اقلام آرایشی و بهداشتی در جلوگیری از فعالیت افراد غیرمجاز و قاچاقچیان دارو، گفت: توزیع و عرضه انواع ژل و بوتاکس، مزوژل و انواع فیلر تزریقی رایج تنها در داروخانه و درمانگاه‌های دارای مجوز از وزارت بهداشت، مجاز است و هرگونه خرید، فروش، نگهداری آن در سایر اماکن جرم محسوب می‌شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه ضمن درخواست از فعالان این حوزه درخصوص تبعیت از قانون زنجیره تأمین کالاهای سلامت محور، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با سامانه 190 وزارت بهداشت تماس بگیرند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی