[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

«قوی‌دل» مطالبه‌گر است، روزنامه شیراز نوین

تهیه‌کننده مستند «قوی دل» حرف اول و آخر این فیلم را تأکید بر مطالبه‌گری و توسعه نظارت همگانی درکشور دانست‌.
به گزارش ایسنا، سعید الهی که امسال با مستند بلند «قوی دل» به کارگردانی علی فراهانی صدر در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی مستند ایران (سینما حقیقت) حضور دارد، تولید این فیلم را در مسیر شجاعت و جسارت مردم در حق‌خواهی و پیگیری خواسته‌هایشان در مسیر قانونی اعلام کرد.
وی در همین زمینه گفت: آفت بسیار خطرناکی که جامعه امروز ایران را تهدید می‌کند، ناامیدی مردم از اصلاحات اداری و قضایی و بی‌تفاوتی نسبت به کژکارکردی‌های برخی مدیران و دستگاه‌ها ست.
این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: خودانتقادی و حس تلاش برای ترمیم ضعف‌ها و کم‌کاری‌ها و حتی اشتباهات غیرقابل جبران نباید به‌هیچ عنوان در بین مردم باب شود که اگر این امر ترویج پیدا کند قطعاً باید در انتظار فروپاشی از درون بود.
وی با اشاره به محتوای فیلم «قوی دل» خاطرنشان کرد: این مستند اگرچه در ظاهر با روایتی جذاب و نو در صدد بازخوانی یکی از پرونده‌های مهم قضایی کشور پس از حدود ۲۰ سال است اما اهداف مهم‌تری را دنبال می‌کند که امید بخشی، نظارت عمومی مردم بر دولت، خستگی‌ناپذیری، اصلاحات از درون، قانون‌پذیری وغیره از آن جمله هستند.
الهی در ادامه این گفت‌وگو به نقش استراتژی در تولید مستندهای اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: برای تبیین دقیق مفهوم تهیه‌کنندگی به عنوان صاحب اصلی فیلم، باید قبل از جذب منابع مالی به استراتژی و ضرورت تولید یک فیلم و میزان اثربخشی آن در جامعه فکر کرد.
وی افزود: بضاعت تکنیکی کارگردان اگر با استراتژی اصلی فیلم گره نخورد قطعاً خروجی کار با وجود جذابیت‌های بصری، تأثیری بر ذهن مخاطب به عنوان یک محصول فرهنگی نخواهد گذاشت‌.
الهی در پایان بیان داشت: سینمای مستند و جشنواره حقیقت فرصت مطلوبی برای طرح تصویری خیلی راهبردهای مورد نیاز جامعه است و من فکر می‌کنم «قوی دل» در این خصوص دین‌خود را در حد توانش به بینندگانش ادا کرده است‌.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی