[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

هنرمندان تئاتر کودک چند شغله هستند ، روزنامه شیراز نوین

شراره طیار که این روزها آخرین اجراهای نمایش «همه بگید سیب» را روی صحنه می‌برد، از اجرای دوباره این نمایش خبر داد و بزرگ‌ترین مشکل فعالان تئاتر کودک را مسائل اقتصادی دانست که سبب شده بسیاری از هنرمندان این شاخه، فعالیت‌هایی موازی داشته باشند.
این کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با ایسنا توضیحاتی درباره نمایش خود ارایه و از وضعیت اقتصادی فعالان تئاتر کودک ابراز تأسف کرد.
طیار که نمایش «همه بگید سیب» را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه می‌برد، در آغاز با ارایه توضیحی درباره داستان نمایش خود افزود: موضوع نمایش در درجه اول به مهارت نه گفتن می‌پردازد و در حاشیه به موضوعات دوست‌یابی و چگونگی بیان احساسات توجه دارد.
او درباره گروه سنی تماشاگران این نمایش گفت: این نمایش برای گروه سنی ۴ تا ۸ سال مناسب است.
طیار که سال‌هاست در زمینه تئاتر کودک فعالیت می‌کند، مسئله اصلی گروه‌های نمایشی کودک را مشکلات اقتصادی دانست و توضیح داد: عملاً امرار معاش از طریق تولید تئاتر کودک، نشدنی است. به همین دلیل بیشتر هنرمندان این حوزه ناچار به کار کردن در حوزه‌های غیرمرتبط شده‌اند و تعداد معدود باقی‌مانده هم در چند حرفه مشغول به کار هستند و این مسئله بسیار انرژی‌گیر است. در حالی‌که فعالان حوزه کودک به دلیل حساس بودن این حرفه، قاعدتاً نیاز به پژوهش و مطالعات روانشناختی هم دارند ولی فرصتی برای این کار باقی نمی‌ماند و به‌وضوح شاهد پایین آمدن کیفیت تئاتر کودک و نوجوان چه به لحاظ محتوا و چه به لحاظ شکل اجرایی هستیم.
او اضافه کرد: از طرفی بودجه‌بندی‌های ناعادلانه و قیمت ناچیز بلیت‌های سالن نمایش هم خود مزید علت شده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی