[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

مستند زندگی علی‌اکبر صادقی تمام شد، روزنامه شیراز نوین

ساخت مستند سینمایی«رُخ» که برداشتی آزاد از زندگی علی‌اکبر صادقی، نقاش و هنرمند معاصر ایرانی است به پایان رسید.
به گزارش ایسنا، ساخت مستند سینمایی«رُخ» که برداشتی آزاد از زندگی علی‌اکبر صادقی، نقاش و هنرمند معاصر ایرانی است به پایان رسید.
این فیلم با تمرکز بر رویاها و خواب‌های این هنرمند سعی می‌کند تا با ورود به لایه‌های روانشناختی آثار به بررسی زندگی فردی و آثار صادقی بپردازد. 
سام کلانتری، کارگردان و آرش صادقی، تهیه‌کننده این مستند هستند و نویسندگی این فیلم هم کار مشترک سام کلانتری و آرش صادقی است.
«رُخ» از تولیدات بنیاد علی‌اکبر صادقی است و مراحل تولید و آماده‌سازی آن سه سال به‌طول انجامیده است. علی‌اکبر صادقی متولد سال ۱۳۱۶ در محله‌ پامنار تهران، در کودکی به نقاشی علاقه‌مند شد. در دوران دبیرستان، زیر نظر آواک‌هایراپتیان، آبرنگ را آموخت و بعد در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران تحصیل کرد.
صادقی یکی از پرکارترین هنرمندان ایران است، و از همان سال‌های ابتدایی فعالیت هنری با نگاهی همه جانبه به فرهنگ، هنر، ادبیات و تاریخ کشورمان، و دیدِ نو به جهان، ادبیات و اسطوره، بی‌وقفه در پی بررسی فرم‌های مختلف هنری بوده و از این راه فرهنگ دیداری ما را گسترش داده است. تنوع فعالیت‌های هنری او در حوزه‌های مختلف نقاشی، تصویرسازی کتاب، پرده‌سازی، طراحی، حجم و چیدمان، فیلم و انیمیشن، ادبیات نشان از دغدغه‌های مختلف فکری و هنریِ این هنرمند دارد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی