[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شستن سرشعله‌های گاز با یک فرمول جادویی، روزنامه شیراز نوین

اگر شماهم نگران چربی‌های روی سرشعله گاز هستید و به دنبال یک ترفند برای از بین بردن چربی آنها می‌باشید ما در این مطلب ترفند‌هایی را برایتان آماده کرده‌ایم.
به گزارش نمناک، اجاق گاز یکی از کاربردی‌ترین لوازم آشپزخانه است که بدون آن زندگی مختل می‌شود؛ چراکه وسیله‌ای مهم برای پخت غذا، تهیه چای و ... است. اکثر اجاق‌گازها دارای قطعاتی هستند که برای تمیز کردن آسان می‌توان آنها را به طور کامل جدا کرد. هنگام تمیز کردن اجاق‌گاز، ابتدا باید تمام مشعل‌ها را خاموش کنید و اجازه دهید اجاق کاملاً خنک شود؛ سپس صفحه گاز، سرشعله و چدن‌ها را تمیز کنید. به خاطر داشته باشید تمیز کردن مکرر اجاق‌گاز به شما کمک می‌کند از تجمع مواد غذایی و لکه‌هایی که به سختی پاک می‌شوند، جلوگیری کنید. برای تمیزکردن سرشعله‌های گاز می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:
مواد لازم
جوش شیرین، سرکه سفید و آب جوش.
طریقه تمیزکردن سرشعله‌های گاز
درون ظرفی آب جوش را با مقداری جوش شیرین ترکیب کنید؛
درون این محلول مقداری سرکه سفید هم بریزید. حالا سرشعله‌های گاز را درون محلول آب جوش و سرکه و جوش شیرین قرار دهید.
اجازه دهید سرشعله‌ها، نیم تا یک ساعت در محلول بمانند و بعد از این مدت آنها را خارج کرده و بشویید. با انجام این روش خواهید دید که سرشعله‌ها تمیز و براق می‌شوند.
برای تمیزکردن راحت سرشعله‌های گاز از موارد زیر کمک بگیرید:
صابون یک پاک‌کننده مناسب برای از بین بردن لکه‌های چرب و سخت است؛ سرشعله‌های گاز را به مدت چند ساعت درون محلول آب و صابون قرار دهید تا تمیز شوند و سپس بشویید.
سرشعله‌ها را درون یک ظرف گذاشته و مخلوط جوش شیرین و آب‌لیمو را روی آن بریزید؛ پس از گذشت چند ساعت می‌توانید سر‌شعله را بشویید. مقداری جوش شیرین را در مقداری آب حل کرده، چند قطره مایع ظرف‌شویی به آن اضافه کنید و برای تمیز کردن سر شعله گاز مورد استفاده قرار دهید. اگر لکه‌های باقی‌مانده روی گاز قدیمی هستند و به این راحتی‌ها نمی‌توانید از دست آنها خلاص شوید از آمونیاک استفاده کنید؛ هنگام استفاده از آمونیاک تمام جوانب احتیاط را رعایت کنید. می‌توانید یک پاک‌کننده چربی‌زدا را بر روی سرشعله‌های گاز اسپری کنید و به مدت یک ساعت بگذارید به همان حالت بماند؛ سپس آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی