[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شهردار منطقه ۵ شیراز تأکید کرد: مجاهدت فرهنگی به موازات خدمات عمرانی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
به همت شهرداری منطقه 5 شیراز، آیین سوگواری ایام شهادت حضرت فاطمه ‌زهرا(س) و چهارمین یادواره شهدای مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با حضور پیکر مطهر شهید گمنام برگزار شد.
این مراسم با حضور آیت‌الله ملک حسینی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شهردار منطقه 5 شیراز، جمعی از مدیران شهری، روحانیت معزز، بسیجیان ولایت‌مدار، با استقبال پرشور شهروندان منطقه 5 شیراز و همراهی اصحاب رسانه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد.
شهردار منطقه 5 شیراز در این مراسم بر خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان با گسترش فعالیت‌های ارزشی و فرهنگی در بطن جامعه تأکید کرد.
مهندس رضا مسعودی با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اظهار داشت: هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری، بانو فاطمه ‌زهرا(س)، شهرداری منطقه 5 شیراز فعالیت‌های ویژه فرهنگی را در دستور کار قرار داد. او با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه ‌زهرا(س) اظهار داشت: در دهه فاطمیه، سه مراسم بزرگداشت برای دخت مکرم نبی اکرم(ص) در محلات پانصد دستگاه، قبله و کوشک میدان برگزار شد و هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) یادواره شهدا با حضور پیکر مطهر شهید گمنام برگزار شد. مسعودی استقبال پرشور اهالی ولایت‌مدار شیراز، از آیین‌های مذهبی را ظرفیتی ارزنده خواند و افزود: بنا بر تأکید شهردار کلان‌شهر شیراز و شورای اسلامی شهر توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های فرهنگی در کنار خدمات عمرانی داریم.
شهردار منطقه 5 شیراز با تقدیر از سپاه ناحیه بقیه‌الله(ع) شیراز، امام جمعه مساجد این مناطق، حوزه چهار بلال و سایر نهادها و دستگاه‌هایی که در برپایی این مراسم مشارکت مطلوبی داشتند، گفت: در تلاش هستیم تا در مناسبت‌ها و رویدادهای مختلف به میان مردم آمده و پاسخ‌گوی مطالبات فرهنگی جامعه باشیم.
او با تأکید بر این موضوع که منطقه 5 شهرداری شیراز علاوه بر فعالیت‌های عمرانی نگاه ویژه به رویکردهای فرهنگی دارد، بیان داشت: به دلیل هجمه‌های همه‌جانبه‌ای که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اعمال می‌شود، فعالیت‌های فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند؛ در همین راستا شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز نگاه ویژه‌ای به گسترش معنویت در سطح جامعه دارند تا توطئه‌های دشمنان را در سومین حرم اهل بیت(ع) بیت خنثی کند.
این مقام شهرداری شیراز در بخش پایانی سخنانش گفت: به دلیل مطالبات شهروندی، رویدادها و آیین‌های فرهنگی در آینده به شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت. گفتنی است در این مراسم آیت‌الله ملک حسینی، نماینده مجلس خبرگان رهبری به اهمیت جهاد تبیین در حوزه پاسداشت یاد و خاطره مجاهدت‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران اشاره کرد و بر حضور پرشور آحاد جامعه در انتخابات پیش رو تأکید کرد. براساس این گزارش شایان ذکر است شهرداری منطقه پنج شیراز سه آیین مذهبی در دهه‌های اول و دوم فاطمیه برگزار کرد و بیش از 60 خانواده شهدا، جانبازان و بسیجیان تجلیل شدند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی