[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

پوشش فیبر نوری گسترش خواهد یافت، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، براساس قانون برنامه هفتم توسعه، پروژه فیبر نوری به یک تکلیف قانونی تبدیل شده و وزارت ارتباطات براساس این برنامه مکلف شده که ۲۰ میلیون اتصال به فیبرنوری منازل و کسب و کارها را ایجاد کند. به گفته وزیر ارتباطات تا پایان این برنامه تمام ساختمان‌های کشور باید به فیبر نوری متصل شوند.
هفته سوم آذرماه با خبر رفع مسئله تأمین مالی اپراتورها با تشکیل حساب فیبر نوری آغاز شد. مهدی روحانی نژاد، معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نشست تبیین کلان‌پروژه ملی فیبر نوری اظهار کرد: در اسناد شبکه ملی اطلاعات، وزارت ارتباطات مکلف شده است تا پایان سال ۱۴۰۴، ۸۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش ارتباطات در سرعت قرار دهند؛ به گفته وی طبق این هدف‌گذاری، ۲۰ میلیون خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند. برخلاف سایر کشورها عمده ارتباطات ما مبتنی بر ارتباطات سیار است و این مسئله رتبه ما را پایین آورده است؛ بنابراین اگر ارتباطات کیفیت لازم را پیدا می‌کرد در دهه گذشته این مسئله رخ نمی‌داد.
موضوعی که عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت به آن اشاره کرد و گفت: درباره پوشش فیبر نوری در منازل و کسب ‌و کارها که مهم‌ترین پروژه ما در حوزه ارتباطات است، کار با قوت جلو می‌رود. در بیش از ۱۰۰ شهر کار تمام شده و نزدیک به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفتند و تا پایان این ماه به ۵ میلیون خانوار می‌رسند؛ تا پایان سال هم به ۸ میلیون خانوار تحت پوشش فیبرنوری خواهیم رسید.
وی ادامه داد: سرعتی که با این فناوری می‌توانیم تقدیم مردم کنیم چندصد مگابایت بر ثانیه است. در سفر گذشته رئیس‌جمهوری به استان البرز این طرح در شهرستان چهارباغ افتتاح شد و  سرعت‌های ۹۰۰ تا ۹۵۰ مگابیت بر ثانیه در این طرح در اختیار مردم قرار گرفت؛ ما در تلاشیم تا پایان دولت این امکان را برای همه مردم در سراسر کشور فراهم کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی