[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تسهیل روابط کارگر و کارفرما، روزنامه شیراز نوین

ابراهیم صنعتی- گروه خبر
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس از اجرای رویداد مردمی اشتغال با محوریت تأمین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان با همکاری سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر در این استان خبر داد.
چند وقتی است سکان‌داران سیاست‌های بازار کار به این فکر افتاده‌اند تا با تعریف و تدوین طرح‌های جدید و ایجاد تحرک در این بازار و بهبود فضای کسب و کار، آب بر آتش نرخ بیکاری بریزند. بخشی از تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های کلان کشور در حوزه اشتغال از مسیر ارتباط مستقیم بین کارفرمایان و کارجویان می‌گذرد و بر همین اساس، رویداد مردمی اشتغال کار با محوریت تأمین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان کلید خورده تا به‌‌کارگیری مستقیم جویندگان کار، رنگ جدی‌تری به خود بگیرد.
فارس نیز همچون سایر استان‌های کشور، داعیه‌دار این داستان است و به باور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، این رویداد آغاز فصل جدیدی از افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در فارس و برقراری ارتباط بی‌واسطه کارفرمایان و جویندگان کار است.
وحید خداپرست معتقد است طرح رویداد مردمی اشتغال کار، عملیاتی شده تا هم دغدغه‌های کارفرمایان متقاضی نیروی کار، رنگ ببازد و هم برنامه‌های توسعه و یکپارچه‌سازی نظام اطلاعات بازار کار و بهره‌گیری از سامانه جست‌وجوی شغل که جزو برنامه‌های تحولی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، وارد فاز جدی‌تری شود.
وی با اشاره به اینکه رویداد مردمی اشتغال با هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی فارس با محوریت تأمین نیروی مورد نیاز کارفرمایان، تدوین شده است از برگزاری این طرح در ۲۸ آذرماه امسال هم‌زمان در سراسر استان خبر داد و افزود: این طرح با محوریت ۳۱ شهرستان و با هدف کاهش زمان و هزینه‌های جست‌وجوی شغل، تأمین مستقیم نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان و واحدهای تولیدی و خدماتی و همچنین معرفی و بهره‌گیری از خدمات و امکانات سامانه جست‌وجوی شغل، بخشی از اهداف مهم این رویداد است. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، دسترسی به آمار و اطلاعات بازار کار منطقه، تنوع فرصت‌های شغلی بدون مراجعه کارجویان به مراکز مختلف، دسترسی به آمار و اطلاعات بازار کار و تعادل بخشی در عرضه و تقاضای نیروی کار را جزو دستاوردهای این طرح عنوان کرد و گفت: مشارکت فعال کاریابی‌ها در جهت ارائه خدمات تخصصی کارجویان و کارفرمایان با توجه به ماهیت کاری خود، بخش دیگری از اهداف رویداد مردمی اشتغال کار است.
خداپرست بیان کرد: جامعه هدف و مخاطبان این طرح کارفرمایان، کارجویان، دفاتر مشاور شغلی و کاریابی‌های غیردولتی داخلی و همچنین ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های تابعه هستند و بر همین اصل، صحت‌سنجی و راستی‌آزمایی به‌کارگیری جویندگان کار پذیرش‌شده از سوی کارفرمایان مشارکت‌کننده در طرح، پس از ۱۰ روز کاری کلید خواهد خورد.
وی به فرایند اجرای این طرح نیز گریز زد و عنوان کرد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با همکاری سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس و دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار از جمله سازمان تأمین اجتماعی، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، صندوق کارآفرینی امید و سایر دستگاه‌های زیر مجموعه، ضمن فراخوان عمومی برای کارفرمایان متقاضی نیروی کار جدید، جویندگان کار و دفاتر کاریابی غیردولتی مشارکت‌کننده در طرح، نسبت به برگزاری این رویداد در سطح مرکز و شهرستان‌های تابع اقدام می‌کنند.
خداپرست اظهار کرد: ادارات اجرایی نسبت به راهبری و انجام برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان با همکاری دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی اقدام نموده و نتایج و دستاوردهای این رویداد پس از ثبت در سامانه جست‌وجوی شغل، در قالب گزارش‌های مدون به وزارت متبوع و دستگاه های اجرایی مرتبط ارسال خواهد شد.
وی با بیان اینکه سامانه جست‌وجوی شغل به آدرسhttp://shoghl.mcls.gov.ir با هدف کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغل، بهبود و انسجام در عملکرد کاریابی‌ها و در نهایت افزایش اشتغال، راه‌اندازی شده است به اعلام رتبه‌بندی استان‌ها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شاخص عملکردی سامانه جست‌وجوی شغل و حضور فارس در جمع سه استان برتر در به‌کارگماری نیروی کار از طریق این سامانه اشاره کرد و افزود: رویداد مردمی اشتغال با همکاری بسیج سازندگی سپاه فجر فارس به صورت هم‌زمان در ۳۰ شهرستان استان اجرا می‌شود و حسینیه عاشقان ثارالله(ع) نیز میزبان برگزاری این طرح در کلان‌شهر شیراز خواهد بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی