[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

عرضه گوشت قرمز کاهش یافت ، روزنامه شیراز نوین

عرضه گوشت قرمز کاهش یافت 

طبق اعلام مرکز آمار، در آبان امسال بیش از ۳۷ هزار تن گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور عرضه شده که کاهش ۳۰ درصدی را نسبت به پارسال نشان می دهد؛ در این میان سهم گوشت گاو و گوساله بیش از ۵۲ درصد بوده است.
به گزارش ایسنا، براساس نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه آبان، گوشت گاو و گوساله با ۱۹ هزار و ۴۲۳ تن بیش از ۵۲ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌‌شده را به خود اختصاص داده است.
گوشت گوسفند و بره با ۱۳ هزار و ۸۰۳ تن، بز و بزغاله با ۲۸۸۸ تن و سایر انواع دام با ۱۰۳۳ تن، به‌ ترتیب ۳۷٫۱ درصد، ۷٫۸ درصد و ۲٫۸ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌ شده را به خود اختصاص داده‌اند.
مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در آبان ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال قبل نشان‌دهنده کاهش ۳۰ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.
مقدار تولید گوشت در آبان ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۱ برای گوسفند و بره ۴۱ درصد، برای بز و بزغاله ۲۳ درصد، برای گاو و گوساله ۲۳ درصد و برای گاومیش و بچه‌گاومیش ۱۸ درصد کاهش و برای شتر و بچه‌شتر ۴۵ درصد افزایش داشته است.
همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آبان ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل(مهر) در حدود چهار درصد کاهش داشته است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی