[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

پشتیبانی از خانواده بزرگ تأمین‌اجتماعی با خدمات هوشمند، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه گزارش
amirabadi_shznvn@yahoo.com


رئیس اداره کمیسیون و شوراهای پزشکی مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی فارس از گسترش زیرساخت‌های فضای‌مجازی به‌منظور ارایه خدمات هوشمند خبر داد.
دکتر سید‌ابراهیم تراب با اشاره به این موضوع که در حوزه کمیسیون‌های پزشکی چندین مجموعه مشغول به خدمت رسانی به خانوده بزرگ تأمین‌اجتماعی هستند، اظهار داشت: متقاضیان بیمه مشاغل آزاد و اختیاری در زمان ثبت‌نام برای برخورداری از خدمات تأمین‌اجتماعی توسط کمیسیون‌های پزشکی موجود درسطح استان فارس تحت معاینه قرار می‌گیرندکه درسال۱۴۰۱ تعداد معاینات انجام شده بالغ بر۴۷۰۰نفرشده است. وی افزود: افرادی که درصدد پیوستن به خانواده بزرگ تأمین‌اجتماعی هستند با مراجعه به شعبات بیمه‌ای سازمان معرفی نامه به مراکز انجام معاینات را دریافت کرده و نتایج معاینات و آزمایشات نیز به شعب تأمین‌اجتماعی ارسال می‌گردد. رئیس اداره کمیسیون و شوراهای پزشکی مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی فارس در ادامه با ارایه آمار و ارقامی افزود: در سال 1401 تعداد درخواست‌هایی که به مراجع معتمد بررسی کننده استراحت اعم از شوراهای پزشکی وپزشکان معتمد استان فارس برای برخورداری از استراحت پزشکی ارجاع شده به بیش از 34 هزار مورد (بیش از۹۳۴هزار روز) می‌رسد که از این تعداد بیش از ۷۶۷ هزار روز استراحت پزشکی برای بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی در استان فارس تأیید شده است. او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این موضوع که یکی از تعهدات اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی نسبت به بیمه‌شدگان مربوط به موارد حمایتی و پشتیبانی است، بیان داشت: بیمه‌شدگانی که متقاضی استفاده از تسهیلات قطع عضو یا ازکارافتادگی هستند با بارگذاری مدارک به‌صورت الکترونیک به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع داده می‌شوند و درخواست آن‌ها در مراحل بدوی و تجدیدنظر مورد بررسی قرار می‌گیرد.
دکتر تراب در همین رابطه بیان داشت: در سال 1401 شمار متقاضیان درخواست بررسی از کارافتادگی که به کمیسیون‌های پزشکی فارس ارجاع شده بیش از۲۴۰۰ موردمتقاضی بود که از این تعداد ۳۸۹ نفر مشمول ازکارافتادگی کلی شده‌اند.
این مقام مسئول به بیمه‌شدگان توصیه کرد قبل از اتمام مهلت استراحت پزشکی وحتی‌الامکان درهفته اول تجویزاستراحت نسبت به رسیدگی به آن ازطریق شعب بیمه‌ای خود اقدام کنند تا مشمول وقفه بیمه‌ای نگردند.
دکتر تراب خاطرنشان کرد: در حوزه کمیسیون‌های پزشکی سازمان تأمین‌اجتماعی، افرادی که تقاضای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری داشته باشند می‌توانند با مراجعه در سایت سازمان تأمین‌اجتماعی http://es.tamin.ir به پنل کاربری خود وارد شده و پس از بارگذاری مستندات پزشکی درخواست استراحت پزشکی خود را ثبت کنندتادراسرع وقت مراجع معتمد بررسی کننده نسبت به اظهارنظر اقدام نمایند. رئیس اداره کمیسیون و شوراهای پزشکی تأمین‌اجتماعی فارس افزود: پس از دریافت پیامک متقاضیان دریافت غرامت دستمزد مدت دو روز فرصت دارند به پزشک معتمداعلام شده درپیامک مراجعه کرده و توسط ایشان  مورد بررسی استراحت قرار گیرند. او با اشاره به این موضوع که ارجاع مدارک پزشکی متقاضیان به کمیسیون‌ها وشوراهاوپزشکان معتمد ازطریق  شعبات تأمین‌اجتماعی و به‌صورت الکترونیک وسیستمی انجام می‌شود، اظهار داشت: نتایج بررسی نیز از طریق الکترونیک ابلاغ می‌شود. رئیس اداره کمیسیون و شوراهای پزشکی تأمین‌اجتماعی فارس با اشاره به این موضوع که روند ارایه خدمات توسط فضای‌مجازی به آدرس http://es.tamin.ir تسهیل شده است، افزود: تمامی روند ارایه خدمات از طریق فضای‌مجازی  قابل پیگیری است. دکتر تراب با اشاره به گستردگی زیرساخت‌های تأمین‌اجتماعی در سطح استان فارس گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی دارای 11 شورای پزشکی و۱۵کمیسیون معاینات و با حضور پزشکان معتمد درتمامی شهرهای استان فارس است و متقاضیان نیازی به مراجعه به مرکز استان ندارند و صرفاً کمیسیون‌های بدوی وتجدیدنظر بررسی کننده  ازکارافتادگی در شیراز مستقر می‌باشد. او با اشاره به این موضوع که کمیسیون‌های پزشکی از متخصص‌ترین، مجرب‌ترین و متعهدترین کادر درمان برگزیده می‌شوند، اظهار داشت: به‌منظور رفاه حال بیمه‌شدگان امکان ارایه خدمات حضوری به موازات فضای‌مجازی فراهم شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی