[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مدیریت واحد شهری با تجمیع تخصص‌ها، روزنامه شیراز نوین

شهردار شیراز با تأکید بر این موضوع که برای توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی جامعه باید به مقوله پژوهش اهمیت زیادی داده شود، به بیان اهمیت پژوهش در مدیریت شهری پرداخت. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در همایش روز ملی پژوهش و فناوری، با اشاره به اهمیت مقوله پژوهش، تأکيد کرد: دسترسی به آخرین اطلاعات، ایده‌های جدید، شناخت و تشخیص مسیر موضوعات مختلف در پژوهش‌ها قابل مشاهده است.
وی تصریح کرد: کار پژوهش و پژوهشگر تنها جمع‌آوری اطلاعات نیست، بلکه اطلاعات حاصل پژوهش می‌تواند مسیر و نقشه راه را در ابعاد مختلف مشخص کند.
شهردار شیراز با بیان این‌که استفاده از تجارب و اطلاعات در پژوهش امری مهم است، افزود: معمولاً در پژوهش‌ها به دنبال سخن نو هستیم و در این راستا مشاهده می‌‌شود که در مکان‌هایی نظیر  کارگاه‌ها، کارخانجات، مراکز تولیدی و  به بخش نوآوری توجه زیادی شده است.
اسدی با تأکید بر این موضوع که برای توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی جامعه باید به مقوله پژوهش اهمیت زیادی داده شود، به اهمیت پژوهش در مدیریت شهری اشاره و عنوان کرد: مدیریت شهری مدیریتی بسیار پیچیده و کارکرد آن همانند یک کالبد و بدن انسان است. وی ادامه داد: امروز در حالی ۳۵۵ وظیفه بر عهده مدیریت شهری گذاشته که هیچ دستگاه اجرایی به اندازه مدیریت شهری و شهرداری‌ها این میزان وظیفه را ندارد. شهردار شیراز عنوان کرد: شهر به متخصص اقتصادی، فرهنگی، پسماند، درخت، حمل‌ونقل، شهرسازی، عمرانی نیاز دارد و تجمیع این تخصص‌ها موجب شکل‌گیری مدیریت شهری می‌شود. اسدی با اشاره به فعالیت رو به رشد مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شیراز نیز گفت: خوشبختانه میزهای تخصصی در این مرکز برای بررسی موضوعات و مشکلات مدیریت شهری تعریف و تشکیل شده است. وی در خاتمه بیان کرد: خوشبختانه نگاه مسئولان استان فارس از جمله نماینده ولی‌فقیه و استاندار به پژوهش، نگاه کاربردی و تخصصی است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی