[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کنسرسیومی برای استفاده از گرافن در توسعه اینترنت اشیا، روزنامه شیراز نوین

پروژه جدیدی تحت عنوان GATEPOST آغاز شده که قرار است برای توسعه گرافن در حوزه اینترنت اشیا(IoT) کار کند.
به گزارش ایسنا، با همکاری چند شرکت آلمانی و مراکز تحقیقات اروپایی، پروژه جدیدی به نام GATEPOST آغاز شده که تحت برنامه Horizon و با پشتیبانی پیشگامی پرچم‌دار گرافن، قرار است روی توسعه گرافن در حوزه اینترنت اشیا(IoT) کار شود.
برای استفاده از IoT و برنامه‌های کاربردی ۵G/۶G، محاسبات با عملکرد بالا با مصرف انرژی کم مورد نیاز است. راه‌حل‌های امنیتی قابل اعتماد نیز برای مبارزه با تعداد فزاینده حملات سایبری ضروری خواهد بود. راه حل‌های موجود نمی‌توانند این الزامات جدید را برآورده کنند، زیرا از نظر عملکرد، تأخیر و هزینه‌های عملیاتی هنوز فناوری‌های رایج عقب هستند. در اینجاست که پروژه GATEPOST با هدف ایجاد انقلابی در محاسبات و امنیت با رویکردی مبتکرانه مبتنی بر گرافن وارد می‌شود.
برای راه‌اندازی این پروژه جلسه با حضور شرکای پروژه برگزار شد که در این جلسه پیرامون برنامه‌های کاری بحث و گفت‌وگو انجام شد.
دکتر مینداگاس لوکوسیوس از کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: گرافن و مواد دوبعدی پتانسیل بالایی دارند و امکانات بی‌سابقه‌ای را برای توسعه فناوری‌های جدید باز می‌کنند. پروژه ما هدف خود را ادغام این مواد در نیمه هادی‌های اکسید فلزی مکمل(CMOS) ساخته‌شده از نیترید سیلیکون قرار داده است. اگر ما موفق به ترکیب گرافن با فرآیندهای استاندارد CMOS شویم، در آستانه پیشرفت در پردازش داده خواهیم بود.
برای دستیابی به این هدف بلندپروازانه، هشت شریک اروپایی وارد همکاری مشترک شده‌اند: مؤسسه لایبنیتز از آلمان که در حوزه گرافن پیشرو است، شرکت آلمانی Akhetonics  که در توسعه پردازشگرهای چندکاره نوری تخصص دارد، شرکت HP در بلژیک، دانشگاه ارسطو تساونیکی از یونان، شرکت سوئیسی Enlightra Sal که در حوزه انتقال اطلاعات با پهنای باند بالا با نور فعالیت دارد، مرکز تحقیقاتی Fraunhofer Gesellschaft zur Forderung der angewandten Forschung در آلمان، شرکت مشاره EurA و مرکز تحقیقات Interuniversitair Micro-Electronica Centrum در بلژیک.
به نقل از ستاد نانو، استفان دورم، رئیس پروژه‌های بین‌المللی در EurA AG مستقر در الوانگن گفت: ما از اینکه بخشی از این کنسرسیوم بوده و پروژه را همراه با IHP مدیریت می‌کنیم، بسیار خوشحال هستیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی