[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کم‌درآمدها در صف ۱۶هزار واحد مسکونی ، روزنامه شیراز نوین

معاون پشتیبانی و امور استان‌های بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه بنیاد مسکن در مأموریت تأمین مسکن نیازمندان و مددجویان موفق عمل کرده است، اظهار داشت: ۱۶هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری اقشار کم‌درآمد در کشور در حال اجراست.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن، علیرضا فلاحی نصرآبادی معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن کشور در جلسه شورای معاونان و دیدار با کارکنان بنیاد مسکن استان فارس افزود: در مجموع در بخش شهری، بنیاد مسکن ۱۸۴هزار و ۲۰۰ واحد را در دست احداث دارد.
فلاحی از اجرای ۱۶۷هزار و ۷۰۰ واحد نهضت ملی مسکن شهری توسط بنیاد در سراسر کشور خبر داد و افزود: اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن، امید به خانه دار شدن اقشار زیادی را افزایش داده و از جمله برنامه‌های کلیدی و راهگشا در بنیاد مسکن است.
سیدچعلیرضا حمیدی مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز در این نشست با تقدیر از معاون پشتیبانی بنیاد مسکن کشور آماری از اجرای طرح‌های توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی در استان ارائه داد. سید علیرضا حمیدی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با ارائه گزارشی از روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در این استان یادآور شد: شمار متقاضیان و افراد ثبت‌نام شده در این حوزه افزایش یافت. مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه طرح‌های نهضت ملی مسکن در ۱۱۰ شهر استان فارس قابلیت اجرایی شدن دارد، اظهار کرد: اگر زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها در ۲۶ شهر در محدوده راه و شهرسازی لارستان و ۸۴ شهر در محدوده راه و شهرسازی فارس در اختیار بنیاد مسکن قرار بگیرد، طرح‌های نهضت ملی مسکن با شتاب قابل قبولی اجرایی 
می‌شوند.
حمیدی با بیان اینکه 208هزار و 846 متقاضی در طرح‌های نهضت ملی مسکن استان فارس نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: 36هزار و 722 متقاضی در محدوده شهرستان لارستان و 172هزار و 124 متقاضی در سایر مناطق استان فارس در این طرح تاکنون نام‌نویسی کرده‌اند.
او ادامه داد: برای 25هزار و 459 متقاضی تاکنون پروژه و زمین مناسب اختصاص یافته و طرح‌های نهضت ملی مسکن با مشارکت این متقاضیان آغاز شده است. هفت‌هزار و 315 متقاضی در بانک‌های عامل حساب بانکی افتتاح کرده‌اند و زمینه دریافت تسهیلات برای آنان فراهم شده است.
وی با بیان جزئیات بیشتری از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس گفت: از بین متقاضیانی که طرح نهضت ملی مسکن را آغاز کرده‌اند، 162 متقاضی طرح را به پایان رسانده‌اند؛ 481 واحد در مرحله نازک‌کاری است، 3هزار و 412 واحد در مرحله سفت‌کاری و اجرای سقف و 8هزار و 607 واحد در مرحله اسکلت است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: استان فارس در نهضت ملی مسکن در سطح کشور شاخص‌ساز است. 13هزار و 693 واحد مسکن ملی نیز با بهره‌گیری از تسهیلات و آورده متقاضیان در این استان اکنون در مرحله اجرای زیرساخت و فونداسیون است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی