[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

لغو روادید ۳۳ کشور برای سفر به ایران، روزنامه شیراز نوین


معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: لغو روادید ۳۳ کشور برای سفر به ایران، آغاز فصلی جدید در حوزه گردشگری و آینده‌ای روشن برای این صنعت در کشورمان و همچنین استان فارس خواهد بود.
محمد فرخ‌زاده در جمع خبرنگاران، با اشاره به لغو روادید ۳۳ کشور برای سفر به ایران، این تصمیم را اقدامی کم‌نظیر در اعتمادسازی و گشایش درهای دوستی به سمت جهان دانست و افزود: رویکرد دولت سیزدهم در برقراری روابط خوب سیاسی و دیپلماتیک با کشورهای همسایه، منطقه و سازمان‌های بین‌المللی همچون بریکس و شانگهای موجب افزایش تعاملات و همکاری‌ها و توسعه اقتصادی چندجانبه خواهد شد.
وی ادامه داد: بر همین اساس و در ادامه ضرورت دارد که ساخت و توسعه برنامه‌های فرهنگی و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در کشور به عنوان ۲ اقدام مهم و اساسی به فوریت در دستور کار قرار گیرد.
او اظهار کرد: اینکه چند کشور رادیکال درمورد کشورمان رویکرد و دیدگاهی متفاوت با دیگر کشورهای دنیا دارند، فاقد اهمیت است و آنچه مهم است، این است که با اتخاذ چنین تدابیری، میهمان‌نوازی ملت بزرگ ایران را در عمل به جهانیان نشان دهیم.
معاون گردشگری استانداری فارس، ضمن تأکید بر لزوم توجه به مقوله ارتقای سواد گردشگری در کشور گفت: از این پس تمام دستگاه‌های آموزشی باید ارتقای دانش عمومی برای برخورد و مواجهه با گردشگران و میهمانانی که از سایر کشورها به کشورمان وارد می‌شوند را مأموریت خود قرار دهند.
فرخ‌زاده افزود: ایران سرزمینی با تنوع گسترده فرهنگی، قدمت بیش از هفت‌هزارساله و دارا بودن ۲۷ اثر میراث ملموس که به ثبت جهانی رسیده و با ثبت جهانی ۲۴ اثر ناملموس در رتبه پنجم جهان قرار گرفته و قطعاً لغو روادید گردشگران کشورهای مختلف و باز کردن درهای کشور به روی دنیا، اقدامی مؤثر در صدور این فرهنگ و آشنایی بیشتر مردم جهان با این تمدن عظیم خواهد بود. وی ادامه داد: صنعت گردشگری پس از نفت و گاز بیشترین درآمدزایی را دارد و این صنعت را می‌توانیم در کشورمان با تعامل مؤثر با مردم جهان و در جهت خنثی‌سازی آثار تحریم‌ها روزبه‌روز پویاتر کنیم. او اظهار کرد: امیدواریم این کشورها نیز با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران در همه بخش‌ها به سمت لغو روادید حرکت کنند تا منافع مشترک طرفین تأمین شود و انسجام مؤثری بین این کشورها به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه شکل گیرد.
هند، روسیه، امارات متحده عربی، بحرین، عربستان، قطر، کویت، لبنان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، تونس، موریتانی، تانزانیا، زیمبابوه، موریس، سیشل، اندونزی، برونئی دارالسلام، ژاپن، سنگاپور، کامبوج، مالزی، ویتنام، برزیل، پرو، کوبا، مکزیک، ونزوئلا، بوسنی و هرزگوین، صربستان، کرواسی و بلاروس، ۳۳ کشوری هستند که لغو یک‌طرفه روادید آنها موردتأیید هیئت دولت قرار گرفته است.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی