[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اثربخشی ورزش صبح بیشتر است یا عصر؟، روزنامه شیراز نوین

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد ورزش صبحگاهی در کاهش وزن بیشترین اثر را دارد؛ این افراد در مقایسه با افرادی که در ساعت دیگر روز ورزش می‌کنند، شاخص توده بدنی و سایز دور کمر کمتری داشتند.
به گزارش مشرق، با وجود تلاش‌های قابل‌توجه برای ترویج سبک زندگی سالم، نرخ اضافه‌وزن و چاقی در سرتا سر جهان در حال افزایش است؛ به طوری که چاقی اکنون به‌عنوان یک بیماری همه‌گیر در نظر گرفته می‌شود.
اگرچه مداخله رژیم غذایی مؤثرترین مداخله سبک زندگی برای کاهش وزن است، اما ورزش نقش مهمی در مدیریت وزن دارد و حجم بالای ورزش( ۲۵۰ دقیقه در هفته) برای کاهش وزن بالینی قابل‌توجه برای افراد توصیه می‌شود.
صبح و عصر پنجره‌های کلیدی فرصت برای ترکیب ورزش هستند؛ شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش در زمان معین به صورت روزانه تأثیر مطلوبی دارد.
بُعد «زمان» اجزای تجویز ورزش، عموماً به‌عنوان مدت‌زمان، فراوانی، شدت و نوع ورزش تفسیر شود.
سیستم شبانه‌روزی نقش مهمی در تنظیم چندین فرآیند فیزیولوژیکی ایفا می‌کند که بر اشتها، چرخه خواب و بیداری و عملکرد ورزش تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین، منطقی است پیشنهاد کنیم که پاسخ‌های فیزیولوژیکی به ورزش می‌تواند در صبح در مقایسه با عصر متفاوت باشد.
در مطالعات انجام‌شده، پژوهشگران دریافتند شرکت‌کنندگانی که به‌ طور تصادفی در تمرین صبحگاهی قرار گرفتند، نسبت به کسانی که به ‌طور تصادفی در تمرین عصرگاهی انتخاب شدند به ‌طور قابل‌توجهی وزن بیشتری از دست دادند؛ بنابراین ورزش صبحگاهی در کاهش وزن بیشترین اثر را دارد. 
این افراد در مقایسه با افرادی که در ساعت دیگر روز ورزش می‌کنند، شاخص توده بدنی و سایز دور کمر کمتری داشتند.
گرچه بهترین زمان ورزش کردن هنوز شناخته نشده است، اما شواهد جدید حاکی از آن است که ورزش کردن بین ساعت ۷ تا ۹ صبح بهترین تأثیر را برای کاهش وزن افراد دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی