[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تجارت ایران و عمان ۵میلیارد دلاری می‌شود، روزنامه شیراز نوین

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پیگیری برقراری تجارت ترجیحی بین ایران و عمان، گفت: هدف‌گذاری ما برای تجارت با عمان در گام اول ۳.۵میلیارد در سال است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد به سادگی می‌توانیم این رقم را به ۵میلیارد دلار برسانیم. به گزارش ایرنا از وزارت صمت، «عباس علی‌آبادی» با بیان اینکه از اهداف وزارت صمت تسهیل تجارت برای بازرگانان است و یکی از این راهکارها کاهش تعرفه‌های تجاری است، اظهار داشت: تعرفه‌های تجارت ترجیحی کمی از تجارت آزاد بالاتر و محدودتر هستند، اما اثربخشی مناسبی بر میزان تجارت دارند. وی افزود: با توجه به عضویت عمان در شورای همکاری خلیج فارس (GCC) ما می‌توانیم تفاهم‌نامه تجارت ترجیحی داشته باشیم و فهرستی از کالاها شامل نرخ‌های پایین‌تر باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در ادامه تأکید کرد: این مسئله می‌تواند منفعت بازرگانان را افزایش داده و در نهایت منجر به افزایش میزان تجارت دو کشور شود. وی اضافه کرد: هدف تجارت با عمان برای قدم اول ۳.۵میلیارد دلار در سال است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد به سادگی می‌توانیم این رقم را به ۵میلیارد دلار برسانیم. برآوردهای ما نشان می‌دهد برای سال آینده این رقم دست‌یافتنی خواهد بود.
علی‌آبادی گفت: از بازرگانان و تجار کشور می‌خواهیم از ظرفیت کشورهایی مثل عمان، با توجه به روابط خوب دیپلماتیک، استفاده کنند تا به توسعه تجارت و در نهایت بهبود وضعیت اشتغال و معیشت مردم منجر شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی