[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

خواستار شفاف‌سازی و بیان حقایق هستیم، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- شیرازنوین
مدیرکل امور مالیاتی استان فارس از مجاهدت دستگاه متبوعش در برقراری عدالت اقتصادی خبر داد، خواستار بیان حقایق و انصاف‌مداری از سوی رسانه ها شد و شبهات مطرح‌شده در فضای مجازی را شفاف‌سازی کرد.
 استقبال از کنکاش‌های دستگاه‌های نظارتی
حمیدرضا محمدابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیرامون مخارج برگزاری اجلاسیه مدیران مالیاتی برگزار شد، اظهار داشت: از ورود دستگاه‌های نظارتی به این موضوع استقبال می‌کنیم. او با اشاره به این موضوع که تأخیر چندروزه در پاسخ‌گویی به شبهات مطرح‌شده در فضای مجازی به دلیل بیماری بوده است، بیان داشت: طی سنوات اخیر فعالیت‌های اداری سازمان مالیاتی فارس به درستی اجرا شده و نمود بارز این ماجرا درخشش در جشنواره شهید رجایی است که مجموعه مالیاتی فارس به‌عنوان مقام برتر و دستگاه اول استان معرفی شد.
 فساد و فتنه‌انگیزی حرام است
وی با یادآوری بیانات مهم رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مبنی بر این موضوع که «تحریف افکار عمومی که موجب فتنه، فساد و تضعیف دولت شود، امری حرام است»، بیان داشت: در کشور نهادهای متعدد نظارتی نظیر دیوان محاسبات، دادگستری، بازرسی و غیره وجود دارند که به این موضوع ورود کرده و پاسخ‌گوی تمامی درخواست‌های مطرح‌شده هستیم. مدیرکل امور مالیاتی فارس با اشاره به اینکه روند اداری برگزاری این همایش به درستی انجام پذیرفته است، افزود: روند کنترل امور توسط دیوان محاسبات و سازمان بازرسی و غیره به درستی و بدون هیچ اغماضی انجام می‌شود. محمدابراهیمی با اشاره به این موضوع که در برهه حساسی از فرآیند عدالت مالیاتی قرار داریم، اظهار داشت: یکی از منابع اصلی تأمین مالی دولت از مسیر مالیات است و این دستگاه وظایف سنگینی را بر دوش دارد. وی با اشاره به این موضوع که شبهات مطرح‌شده در فضای مجازی روند وصولی مالیات را تحت تأثیر قرار داده، بیان داشت:  اداره کل بازرسی استان فارس و دیوان محاسبات و سایر مراجع رسیدگی با نگاهی مبتنی بر قانون و بدون هیچ اغماضی با پرونده‌ها روبه‌رو می‌شوند و چنانچه کوچکترین فسادی صورت گرفته باشد از نگاه دقیق آنها دور نمی‌ماند. مدیرکل امور مالیاتی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت برگزاری این همایش گفت: بسیاری از جلسات مدیران مالیاتی در سراسر کشور به صورت هفتگی و در قالب وبینار در فضای مجازی برگزار می‌شود. در اجلاسیه مدیران مالیاتی کشور که به میزبانی شیراز برگزار شد، موارد بسیار مهمی در قالب کارگروه‌های مختلف بررسی و جمع‌بندی شد و برپایی آن ضرورت داشت.
 شفاف سازی برای اسکان مدیران مالیاتی
او با اشاره به جزئیاتی از این اجلاس بیان داشت: تعداد حاضران این نشست یکصدوسی نفر بود و بسیاری از هتل‌ها و مراکز اسکان ظرفیت پذیرش این حجم از مدعوین را نداشتند؛ با این وجود مکاتبات قانونی با تعدادی از هتل‌ها و مراکز اقامتی انجام شد و در نهایت هتل هما توانست این ظرفیت را در اختیار ما برای برگزاری اجلاس قرار دهد. محمدابراهیمی با یادآوری این موضوع که هتل هما متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است، بیان داشت: مبالغی که به هتل هما بابت اسکان پذیرایی پرداخت شده در حقیقت برداشت از جیب دولت و واریز به صندوق دولت است. او هزینه برگزاری این اجلاسیه را با قطعیت 2 میلیارد و ششصد میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: سهم عمده‌ای از این مبلغ مربوط به هزینه‌های اسکان و اجاره سالن‌هاست و دیگر ارقامی که در فضای مجازی مطرح شده صحت ندارد. مدیرکل امور مالیاتی استان فارس خاطر نشان کرد: پس از اتمام اجلاس با توجه به اینکه در هفته تربیت بدنی قرار داشتیم دورهمی ورزشی مدیران مالیاتی در فضایی شاد و صمیمی به منظور افزایش تعاملات و انسجام مجموعه برگزار شد که هزینه آن برخلاف آنچه در فضای مجازی گفته شد، مبلغی در حدود 44 میلیون تومان بوده است. او با اشاره به موارد جزئی‌تر پیرامون برگزاری این همایش ملی گفت: چنانچه همه مدیران کشوری در یک مکان به دور هم جمع نمی‌شدند و یک روز به زمان برگزاری اجلاسیه ملی مالیات اضافه شده بود، هزینه‌های بیشتری به ما تحمیل می‌شد و با در نظر گرفتن جمیع جوانب به برگزاری این اجلاس اقدام کردیم.
  اهمیت بیان حقیقت از سوی رسانه‌ها
محمدابراهیمی پیرامون شبهاتی پیرامون خرید یکصد دست لباس و کفش ورزشی برای مدیران که در فضای مجازی مطرح‌شده، اظهار داشت: تقاضا داریم چنانچه اسنادی در این زمینه وجود دارد، ارائه شود تا عملیات مالیات‌ستانی آن را در دستور کار قرار دهیم. مدیرکل امور مالیاتی استان فارس صرف هزینه‌های میلیاردی در باغ رستوران‌ها را تکذیب کرد و گفت: اجلاس‌های مالیاتی به منظور تبیین راهکارها در سراسر کشور به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و سازمان امور مالیاتی میزبان‌ها را مشخص می‌کند. او تنش‌ها و شائبه‌های نادرستی که پیرامون حاشیه‌های اجلاس مطرح‌شده را سدی در برابر عملکرد مطلوب این مجموعه برشمرد و اظهار داشت: مبحث مبارزه به فرار مالیاتی یکی از ارکان مهمی است که در هر شرایطی نسبت به آن اهتمام وِیژه‌ای داریم و تمامی تلاش ما بر این است فشار مالیاتی بر فعالان اقتصادی که درگیر تولید و اشتغال‌زایی هستند وارد نشود.
 برنامه‌ریزی برای برقراری عدالت مالیاتی
محمدابراهیمی با تأکید بر این موضوع که یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این اجلاس برنامه‌ریزی برای برقراری عدالت مالیاتی بود، عنوان کرد: در هشت ماهه سال جاری مبلغی معادل دو هزار میلیارد در استان پهناور فارس برگ تشخیص در راستای مبارزه با فرار مالیاتی صادر شده که 180 میلیارد تومان آن وصول شده و بقیه در مراحل دادرسی است. مدیرکل امور مالیاتی استان فارس در همین رابطه گفت: در هشت ماهه سال جاری در استان فارس 9600 میلیارد تومان وصولی مالیات داشته‌ایم و این در حالی است که مبلغ کل وصولی سال قبل معادل 10 هزار میلیارد تومان بوده است. وی با بیان اینکه مردم با پرداخت مالیات همراهی خود را با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به رخ می‌کشند، تصریح کرد: بیش از پنچاه درصد یعنی 128 هزار نفر از فعالان اقتصادی دارای مالیات صفر بوده و از معافیت‌ها بهره‌مند می‌شوند.
 پرداخت مالیات هنر مردم است
محمدابراهیمی اضافه کرد: وصول مالیات، هنر ما نیست بلکه پرداخت مالیات در شرایط دشوار اقتصادی هنر مردمی است که همراه با نظام هستند و اینکه این همراهی را خدشه‌دار کنند، مطالبه‌گری نیست. او همکاری شهروندان برای شناسایی فرارهای مالیاتی را پراهمیت ارزیابی کرد و گفت: چنانچه شهروندان اطلاعاتی را اعلام کنند که منجر به کشف و وصول فرار مالیاتی شود، طبق قانون پاداش‌هایی به این همکاری اختصاص می‌یابد و برای آن نیز سقفی تعیین نشده است. محمدابراهیمی در ادامه بیان کرد: وقتی در مبحث فرار مالیاتی بدون اغماض برخورد می‌کنیم، قاعدتاً مشکلات و چالش‌هایی به وجود می‌آید که از دید دستگاه‌های نظارتی پنهان نمی‌ماند. مدیرکل امور مالیاتی فارس پیرامون استعفای یکی از معاونان این مجموعه گفت: وی یکی از نیروهای خدوم سازمان بوده و خدمات زیادی انجام داده است؛ به همین دلیل همه استعفاها و تنبهیات را نباید پای تخلفات گذاشت؛ اگر دستگاه‌های نظارتی تخلفی ببینند بی‌هیچ اغماضی مورد بررسی قرار می‌دهند. به گفته این مقام مسئول علت جابه‌جایی یکی از کارمندهای سازمان موضوع ارائه مدارک دولتی از سوی مجموعه وی به بیرون بوده است.
 پرداخت هزینه برای عدالت اقتصادی
محمدابراهیمی با اشاره به اینکه محدودیت زمان برگزاری اجلاس هم گفت: شهرهای شهرکرد و تبریز هم کاندیدای برگزاری این اجلاسیه بودند که نتوانستند موقعیت اسکان را فراهم کنند؛ بر همین اساس استان فارس رسالت میزبانی را بر عهده گرفت. مدیرکل امور مالیاتی فارس در بخش دیگری از سخنانش افزود: عملکرد همکاران ما در حوزه مالیات‌ستانی بر اساس آمار و ارقام بسیار مثبت ارزیابی می‌شود و افرادی که از قدرت اقتصادی برخوردار باشند، شاید بخواهند علیه ما شائبه‌های زیادی را مطرح کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی