[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرح نظارتی شب یلدا آغاز شد، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین
shomalianm@gmail.com

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان فارس گفت: طرح نظارتی ویژه شب یلدا هم‌زمان با تمامی اتاق‌های اصناف سراسر کشور از دوشنبه 27 آذرماه در استان فارس آغاز شده است و تا پایان ماه ادامه خواهد یافت.
شب یلدا به عنوان یک مراسم دیرینه در کشور ما با جمع شدن اعضای خانواده دور هم، حافظ‌خوانی، قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و خوردن آجیل و انار و هندوانه همراه بوده است.
در این میان نظارت بر بازار شب یلدا همواره موردتوجه مسئولان ذی‌ربط قرار داشته است و امسال نیز بازرسان بر بازار و واحدهای صنفی نظارت ویژه دارند.
در این خصوص با مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان فارس به گفت‌وگو نشسته‌ایم:
سید ابراهیم قاسمی با اشاره به اینکه نرخ آجیل، خشکبار، میوه، شیرینی و... توسط اتحادیه‌های مربوطه تعیین شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: طرح نظارتی ویژه شب یلدا هم‌زمان با تمامی اتاق‌های اصناف سراسر کشور از دوشنبه 27 آذرماه در استان فارس آغاز شده است و تا پایان ماه ادامه خواهد یافت.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان فارس ادامه می‌دهد: در مجموع نظارت‌ها بر اصناف میوه‌فروشی، قنادان، خشکبارفروشی، گل‌فروشی و مواد پروتئینی در قالب این طرح انجام می‌شود.
وی اضافه می‌کند: بازرسان در این بازرسی‌ها با هرگونه گران‌فروشی، کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و سایر تخلفات صنفی که از مصادیق تخلف است، برخورد خواهند کرد.
قاسمی در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی گزارش‌های مردمی در خصوص هرگونه تخلفی اعلام می‌کند: مردم در صورت مشاهده تخلفات صنفی اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی و عدم درج قیمت، عدم صدور صورت‌حساب و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، می‌توانند مراتب را به واحد دریافت گزارشات مردمی مدیریت بازرسی و نظارت به شماره تلفن ۳۲۳۴۰۰۰۰ و ۱۲۴ اطلاع دهند و با دریافت کد رهگیری از نتیجه اقدامات مطلع شوند.
وی همچنین تأکید می‌کند: فروشندگان مکلف هستند که در زمان بازرسی فاکتور خرید کالاهای خود را به بازرسان نشان دهند و همچنین برای مشتریانی که از آنها خرید می‌کنند، حتماً فاکتور صادر کنند.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان فارس در بخش دیگری از سخنانش، از تشویق برخی صنوف برای مشارکت در طرح فروش فوق‌العاده شب یلدا اشاره کرد و از مشارکت اصناف استان برای شرکت در این اقدام خداپسندانه تقدیر و تشکر داشت. قاسمی همچنین با تشکر از کسبه استان به عنوان سربازان اقتصادی در خدمت نظام و انقلاب اسلامی عنوان می‌کند: امیدواریم که کسبه استان فارس مانند سنوات گذشته با رعایت انصاف و مشتری‌مداری به مردم خدمت کنند؛ چراکه این امر در راه رضای خداوند بوده و عمل خیر است.
گفتنی است، طرح تشدید نظارت بر بازار محصولات قابل عرضه در شب یلدا در استان با همکاری بازرسی سازمان صمت و جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف مرکز استان فارس، بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس و تشکل‌های مرتبط تا ۳۰ آذرماه 
ادامه دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی