[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

۲۸۰ مرکز درمانی مجوز پذیرش گردشگر سلامت دارند، روزنامه شیراز نوین

۲۸۰ مرکز درمانی مجوز پذیرش گردشگر سلامت دارند
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توسعه برنامه‌های گردشگری سلامت با دولت لیبی خبر داد و گفت: ۲۸۰ مرکز درمانی مجوز پذیرش گردشگر سلامت دارند.
به گزارش وزارت بهداشت، سعید کریمی روز سه‌شنبه در حاشیه دیدار با معاون وزیر بهداشت دولت لیبی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در نشست با هیئت وزارت بهداشت دولت لیبی، مذاکرات خوبی انجام شد. این کشور وسعت ایران را با یک‌دهم جمعیت کشورمان داراست. وی با بیان اینکه علوم پزشکی ایران در لبه دانش قرار دارد و موردعلاقه سایر کشورهاست، اظهار داشت: با هیئت لیبیایی نیز در زمینه تجربیات ایران در حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش مذاکره شد. کریمی با اشاره به اینکه پزشکان ایرانی وقتی فارغ‌التحصیل می‌شوند مهارت‌های زیادی دارند، چون تعداد زیادی بیمار ویزیت و عمل کرده‌اند، ادامه داد: همچنین در زمینه نحوه آموزش علوم پزشکی در ایران با ادغام آموزش و درمان در نظام سلامت، توضیحاتی به معاون وزیر بهداشت لیبی و هیئت همراه ارائه شد.
معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: در زمینه توسعه گردشگری سلامت بین دو کشور نیز تبادل نظر شد. ایران با در اختیار داشتن مراکز مجهز درمانی، پزشکان مجرب و قیمت رقابتی درمانی که داراست، می‌تواند پذیرای بیماران کشور لیبی باشد که این مسئله مورد استقبال هیئت لیبیایی قرار گرفت.
کریمی با بیان اینکه در خصوص تجهیزات پزشکی نیز مذاکراتی بین دو هیئت صورت گرفت، اضافه کرد: ایران بالای ۸۰ درصد نیازهای خود به تجهیزات پزشکی را در داخل تولید می‌کند. هیئت لیبیایی اعلام کردند علاقه‌مند به استفاده از این تجهیزات در کشورشان هستند. وی با بیان اینکه با توسعه همکاری‌های نظام سلامت دو کشور شرکت‌های تجهیزات پزشکی ایران می‌توانند از ظرفیت بازار لیبی بهره‌مند شوند، گفت: در زمینه اورژانس نیز هیئت لیبیایی به دلیل کشور پهناور و صحراهای گسترده‌ای که لیبی دارد، پرسش‌هایی مطرح کردند که شامل مواردی از انتقال بیماران با اورژانس‌های زمینی و هوایی بود. معاون درمان وزارت بهداشت افزود: پروتکل‌های درمانی در زمینه بیماری‌های فراگیر از موارد دیگر مذاکرات دو هیئت بود که از تجربیات ایران در این زمینه طرح سؤال شد. همچنین در زمینه‌های نظام سطح‌بندی خدمات درمانی و تعرفه‌ها، پرداخت‌ها و پوشش بیمه‌ای، هیئت لیبیایی علاقه‌مند به استفاده از تجربیات ایران بودند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی