[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نظارت نباید جرئت و جسارت را از مدیران بگیرد، روزنامه شیراز نوین

رئیس‌جمهور نظارت را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای نظام اداری و تضمین‌کننده اجرای قانون، سلامت اداری و تداوم اعتماد به دست‌اندرکاران امور دانست و گفت: دستگاه‌های نظارتی اساس کار خود را بر صیانت از افراد و ساختارها در قالب مساعدت برای پیشبرد امور قرار دهند و مراقب باشند که نظارت‌های آنها جرئت و جسارت را از مدیران نگیرد.
به گزارش ایسنا، نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی پیش از ظهر روز سه‌شنبه به ریاست دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و رئیس‌جمهور از اعضای این شورا خواست با همکاری یکدیگر، ضمن اقدام برای نهادینه‌سازی آموزش‌های حین خدمت به مدیران و تذکر و هشداردهی به موقع، در راستای حفظ و ارتقای سلامت دستگاه‌های اداری و اجرایی بر عملکردها و ساختارها نظارت مؤثر داشته باشند.
رئیس‌جمهور در این نشست با بیان اینکه نظارت، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای نظام اداری و تضمین‌کننده اجرای قانون، سلامت اداری و تداوم اعتماد به دست‌اندرکاران امور است، صیانت از اشخاص، پیشگیری از وقوع فساد و آسیب‌های اداری را یکی از وظایف بخش‌های نظارتی دانست و افزود: دستگاه‌های نظارتی اساس کار خود را بر صیانت از افراد و ساختارها در قالب مساعدت برای پیشبرد امور قرار دهند و مراقب باشند که نظارت‌های آنها برای مدیریت‌ها مانع ایجاد نکرده و جرئت و جسارت را از مدیران نگیرد. رئیسی با تأکید بر اعمال شاخص‌های نظارت بر دستگاه‌های مختلف، متناسب با مأموریت‌ها و شرایط زمانی هر دستگاه تصریح کرد: تدوین بسته‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی به‌روز و متناسب با مأموریت‌ها و اقتضائات هر دستگاه برای مدیران و مسئولان مربوط یکی از اقدامات مهم و مؤثر در پیشگیری از وقوع تخلفات و مفاسد اداری است و هیچ دستگاهی از نظارت مستثنا نیست.
رئیس‌جمهور تذکر و تنبه دادن به مدیران و مسئولان را نیز از دیگر اقدامات مهم پیشگیرانه دستگاه‌های نظارتی دانست که می‌تواند در مواقعی که مدیری به دلیل کثرت کار دچار غفلت شده یا اشراف کافی روی مقررات ندارد، از وقوع تخلف یا فساد اداری جلوگیری کند.
ایجاد ساختار و نظام‌مند شدن تبادل اطلاعات میان دستگاه‌های نظارتی و اهمیت هماهنگی در ارائه اخبار مصادیق مقابله با فساد و نه صرفاً اخبار قطعی نشده و غیردقیق از مفاسد نیز از دیگر تأکیدات دکتر رئیسی به اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های 
نظارتی بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی