[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

تقویت حوزه پژوهشی کاربردی و فناورانه ، روزنامه شیراز نوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست شورای پژوهشی دانشگاه، بر اهمیت تقویت حوزه پژوهشی کاربردی و فناورانه در راستای خدمات‌رسانی به مردم تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» با تأکید بر نقش مؤثر اساتید پیشکسوت که با جان و دل در راستای ارتقای دانشگاه و خدمت‌رسانی به مردم می‌کوشند، گفت: بنیه علمی و توانمندی اساتید پیشکسوت، از ویژگی‌ها و توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز محسوب می‌شود و باید برای سرعت بخشیدن به مسیر ارتقای دانشگاه، از حضور ارزشمند آنان در مسیر پژوهشی استفاده شود.
مسئول ارشد حوزه سلامت فارس، نقشه راه دانشگاه را تقویت حوزه‌های پژوهشی و آموزشی دانشگاه دانست که موجودیت و پیشرفت دانشگاه در گرو این حوزه‌هاست و افزود: تلاش کنیم تا با بهره‌گیری از تجربیات اساتید پیشکسوت و ظرفیت علمی بیش از 60 مرکز تحقیقاتی در مجموعه دانشگاه، چرخه‌های تولید علم و فناوری در راستای خدمت‌رسانی به مردم استان و کشور، افزایش پیدا کند.
مسیر توسعه دانشگاه و کشور، از گذرگاه علم، فناوری و پژوهش
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تأکید بر اینکه توسعه دانشگاه و کشور در گرو توسعه علم، فناوری و پژوهش است، از جمله راهکارهای بهبود مسیر حرکت در این مسیر را افزایش درآمدزایی فعالان این حوزه برشمرد.
او بر تلاش برای سوق دادن اعضای هیئت علمی به اجرای طرح‌های فناورانه و کاربردی تأکید کرد و تقویت نرم‌افزاری و مدیریت مناسب توانمندی‌های مراکز تحقیقاتی دانشگاه را در پیشرفت این حوزه تأثیرگذار خواند.
تقویت فعالیت اعضای هیئت علمی پژوهشی با رویکرد فناورانه، دیگر موضوع مورد تأکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست شورای پژوهشی دانشگاه بود.
نقش طرح‌های پژوهشی کاربردی و فناورانه در کاهش بسیاری از چالش‌های کشور
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست پیش‌بینی امتیازات طرح‌های فناورانه و کاربردی را از جمله ابزارهای پیش‌بینی شده در این زمینه با هدف ارتقای اساتید دانشگاه برشمرد و گفت: طرح‌های پژوهشی کاربردی و فناورانه در کاهش بسیاری از چالش‌های کشور، 
مؤثر است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی