[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

«پیرپسر» به روتردام رفت، روزنامه شیراز نوین

فیلم سینمایی «پیرپسر» ساخته اکتای براهنی به جشنواره روتردام و «شهرک» به جشنواره مراکشی راه پیدا کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، ۲۷ آذرماه جشنواره فیلم روتردام در قالب یک نشست خبری از فیلم‌های حاضر در پنجاه‌وسومین دوره این فستیوال رونمایی کرد.
فیلم سینمایی «پیرپسر» ساخته اکتای براهنی و به تهیه‌کنندگی بابک حمیدیان و حنیف سروری برای رقابت در بخش «مسابقه پرده بزرگ» این فستیوال انتخاب شده است؛ در این بخش تنها ۱۶ فیلم حضور خواهند داشت.
فستیوال فیلم روتردام از ۲۵ ژانویه تا ۴ فوریه(۵ بهمن تا ۱۵ بهمن) در شهر روتردام برگزار می‌شود؛ این جشنواره که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی اروپا شناخته می‌شود به دنبال ارائه منتخبی از آثار سینمایی مستقل و خلاقانه با کیفیتی در سطح جهانی است.
فیلم سینمایی «پیر پسر»، دومین فیلم سینمایی اکتای براهنی در مقام کارگردان است؛ او این اثر را با فیلم‌نامه‌ای به قلم خود و با سرمایه‌گذاری ارسلان براهنی و امیرحسین عبدالهی جلوی دوربین برده است.
لیلا حاتمی، حامد بهداد، محمد ولی‌زادگان و حسن پورشیرازی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
همچنین محمدرضا داوودنژاد، رضا رویگری، فهیمه رحیم‌نیا و بابک حمیدیان، وحید قاضی‌زاهدی، علی رحیمی، هژیر سام، وحید رحمتی، شقایق فریادشیران، آرش آقابیک، مهسا باقری، میثم غنی‌زاده، مهری کاظمی، آذر محمدی، محمد برنج‌پور، غلام‌علی رضایی و عباس پرنیانی در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.
«شهرک» راهی مراکش شد
فیلم سینمایی «شهرک» به تهیه‌کنندگی علی سرتیپی و نویسندگی و کارگردانی علی حضرتی در سومین حضور جهانی خود به بخش مسابقه هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی Transsaharien راه یافته و هم‌اکنون در این رویداد جهانی با آثاری از کشورهای مهم دنیا به رقابت می‌پردازد.
این جشنواره که هر ساله در شهر زاگورا در کشور مراکش برگزار می‌شود در این دوره هم از ۲۴ تا ۲۹ آذر(۱۵ تا ۲۰ دسامبر) در حال برگزاری است.
فیلم سینمایی «شهرک» پیش از این در جشنواره بین‌المللی «تریپولی» لبنان و «ویتره» فرانسه حضور پیدا کرده و توانسته بود ۲ جایزه اصلی این جشنواره‌ها را از آن خود کند؛
ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاویدنیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی و ساقی حاجی‌پور در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
«شهرک» فضایی متفاوت، عاشقانه، رازآلود و معمایی را مد نظر قرار داده است و داستان نوید فلاحتی، جوان علاقه‌مند به بازیگری را روایت می‌کند که در تست یک فیلم سینمایی بزرگ قبول می‌شود و برای پیوستن به این پروژه و رسیدن به آرزوی دیرینه خود یعنی بازیگر شدن باید شرایط ویژه و تمرین‌های روحی و روانی گروه بازیگران در شهرکی ایزوله‌شده را بپذیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی