[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پرافتخارترین بانوی ورزشکار فارس سفیر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شد، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی: گروه گزارش
پرافتخارترین بانوی ورزشکار استان فارس در مجامع آسیایی از توجه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نسبت به افتخارآفرینان میهن قدردانی کرد. سعیده جعفری با تبریک فرارسیدن شانزدهمین سالگرد تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: ارج نهادن تلاش‌های ورزشکاران و هنرمندان اقدام نیکویی است که متأسفانه در استان فارس به فراموشی سپرده شده، اما بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان فارس در زمره معدود مجموعه‌هایی است که با دعوت از ورزشکاران تلاش‌های آنها را پاس می‌دارد. او با ارائه پیشینه‌ای از فعالیت‌های حرفه‌ای خود بیان داشت: از سال 1388 وارد اردوی تیم ملی جوانان رشته کبدی شدم و طی این سال‌ها با علاقه و پشتکار فراوان رده‌های مختلف تیم ملی را پشت سر گذاشتم. وی با اشاره به افتخاراتی که در معتبرترین آوردگاه‌های آسیایی موفق به کسب آنها شده است، افزود: در سال 1394 در المپیک اینچئون کره جنوبی موفق به کسب مدال نقره شدیم، در مسابقات آسیایی 2015 به مقام برنز آسیا دست یافتیم و در مسابقات المپیک جاکارتا 2018 برای اولین بار در رشته تیمی بانوان موفق به کسب مقام طلای آسیا شدیم. جعفری شیوع کرونا را به‌عنوان عاملی برای ضربه زدن به توانمندی‌های ورزشکاران ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه در دوران شیوع کووید-19 تمامی مسابقات تدارکاتی و اردوها لغو شد و در مسابقات المپیک هانگژو 2023 علی‌رغم همه شایستگی‌ها موفق به کسب مدال برنز شدیم. این مدرس ورزش با بیان اینکه علاقه خاصی به فارس دارد و همواره از این استان راهی اردوی تیم ملی شده است، بیان داشت: با وجود اینکه مدتی در یکی از استان‌های همجوار ساکن هستم، اما همواره از استان فارس در مسابقات حضور یافته و برای مردم فهیم و فرهنگ‌مدار فارس در مسابقات حاضر می‌شوم. وی با اشاره به حمایت‌های اندکی که از او در راستای حضور قدرتمند در مسابقات آسیایی انجام شده، اظهار داشت: میزان کمک‌ها و پشتیبانی‌های اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و هیئت کبدی طی سنوات اخیر آن‌قدر کم و ناچیز بوده که قابل بازگویی نیست. این ورزشکار طلایی فارس هزینه‌های قهرمانان ملی را گزاف اعلام کرد و افزود: هزینه‌های ایاب و ذهاب به اردوی تیم ملی، استفاده از مکمل‌های ورزشی، حفظ آمادگی برای شرکت در مسابقات آسیایی و مواردی از این‌دست هزینه‌های دوچندانی را به ورزشکاران تحمیل می‌کند که تأمین آن برای بانوان ورزشکار به مراتب کار دشوارتری خواهد بود. او با انتقاد نسبت به این موضوع که بودجه‌هایی که برای مدال‌آوران و ورزشکاران ملی در نظر گرفته می‌شود معمولاً به آنها اختصاص نمی‌یابد، اظهار داشت: در ورزش با بحران مدیریتی روبه‌رو هستیم و این امر سبب شده تا ورزشکاران ملی برای تأمین هزینه‌های ایاب و ذهاب هم با مشکلاتی روبه رو شوند.
جعفری خواستار استفاده از مدیران کارآمد در عرصه ورزش شد و گفت: بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو هیچ سازمانی به‌غیر از بانک قرض‌الحسنه مهر از ما دعوت به عمل نیاورده است. وی با اشاره به این موضوع که تمامی نهادها و دستگاه‌ها در قبال گسترش ورزش، نشاط و شادابی جامعه وظایفی بر عهده دارند، اظهار داشت: تعداد ورزشکاران و مدال‌آوران آسیایی فارس در عرصه ورزش محدود است و متأسفانه مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند. او با تأکید بر این موضوع که حمایت از ورزشکاران منحصر به جنبه مادی آن نمی‌شود، بیان کرد: چنانچه جایگاه ورزشکاران و افتخارآفرینان میهن را ارج نهاده و از یک عمر تلاش و کوشش آنها در به اهتزاز آوردن پرچم ایران در مجامع بین‌المللی تقدیر شود به طور یقین با انگیزه و شور بیشتری مهیای حضور در عرصه‌های آسیایی خواهند شد.
این ورزشکار ملی‌پوش تصریح کرد: تکریم ورزشکاران منحصر به جوایز مالی نیست و پاسداشت تلاش‌های آنها به صورت معنوی نیز نقش ارزنده‌ای در ارتقای انگیزه قهرمانان دارد.
این ورزشکار طلایی فارس با بیان اینکه از دیرباز در زمره مشتریان وفادار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بوده است، بیان داشت: حضور و قدردانی از ورزشکاران در آیین سالگرد تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اقدام ارزنده‌ای بود که می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر مجموعه‌ها باشد. او در بخش پایانی سخنانش با تقدیر از نگاه ویژه مدیران و مسئولان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس اظهار کرد: با تکریم ورزشکاران، هنرمندان و همه اقشار شاخص جامعه می‌توانیم الگوهای برتر را پیش روی نوجوانان و جوانان قرار دهیم تا در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون بمانند.
براساس این گزارش گفتنی است، سعیده جعفری با سه دوره حضور در المپیک آسیایی پرافتخارترین بانوی ورزشکار استان فارس در عرصه آسیایی شناخته می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی