[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

حضور پررنگ و تأثیرگذار آب منطقه‌ای فارس در نمایشگاه هفته پژوهش، روزنامه شیراز نوین

هم‌زمان با هفته پژوهش، شرکت آب منطقه‌ای فارس در نمایشگاهی که به همین منظور در محل جهاد دانشگاهی دانشگاه شیراز راه‌اندازی شده است، با حضوری پررنگ و تأثیرگذار از آخرین دستاوردهای علمی و فنی در زمینه فناوری‌های منابع آب رونمایی کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس، این نمایشگاه دربرگیرنده آخرین تازه‌ها و یافته‌های علمی و فنی پیرامون حفاظت از منابع آب محققان و پژوهشگران دانشگاهی است. سیاوش بدری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس در حاشیه برگزاری این نمایشگاه با تقدیر از برگزارکنندگان برنامه‌های هفته پژوهش گفت: نمایشگاه مؤثر نمایشگاهی است که اطلاعات باارزش به همه بخش‌های شرکت‌کننده ارائه داده و محیط و فضایی ارائه دهد که فعل و انفعالات فردی را برای تبادل مؤثر اطلاعات تقویت و ترویج کند. در نمایشگاه شرکت آب منطقه‌ای فارس ابزارهای تبلیغاتی مهمی برای بازاریابی بسیاری از کالاها یا خدمات مرتبط با حوزه گسترده منابع آب وجود دارند. مطالعه این دستاوردها به مخاطبان کمک می‌کند تا جلوتر از برنامه‌های پیش‌بینی نشده باشند. همچنین کمک می‌کند تا بر تمام جزئیات کار تسلط داشته باشند و می‌تواند زمینه‌ساز حضور هرچه مؤثرتر مخاطبان در نمایشگاه باشد. عبدالمطلب کشاورز معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای نیز در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، برخی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های نمایشگاهی در هفته پژوهش را برشمرد و گفت: همه‌ساله نمایشگاه‌های هفته پژوهش برگزار می‌شود و شرکت آب منطقه‌ای فارس در این نمایشگاه‌ها حضوری چشمگیر دارد. این نمایشگاه امسال با معرفی اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۲ گشایش یافت که از جمله آنها می‌توان به سامانه منحنی فرمان دریچه‌های رودخانه واقع در حوضچه آرامش سد درودزن، بررسی اثرات توأمان شکست سدهای ملاصدرا و درودزن بر مناطق پایین‌دست، طراحی و ساخت ابزار کف‌پایی چاه‌های آب تقاضامحور، بررسی فنی و اقتصادی و بهینه‌سازی فرایندهای نمک‌زدایی آب دریا و انتقال آن به مناطق مختلف استان فارس اشاره کرد. فریدون‌ کرم‌پور رئیس گروه تحقیقات کاربردی شرکت آب منطقه‌ای فارس نیز برخی از اولویت‌های پژوهشی عرضه شده در نمایشگاه را برشمرد و گفت: بررسی عوامل تخریب کیفی آب رودخانه شیرین در محدوده گنبد نمکی رمقان و انجام مدل کیفی مخزن به همراه ارائه راهکار اثر تغییر اقلیم و گرمایش جهانی بر رژیم بارش استان فارس و همچنین بررسی تأثیر آن بر سازه‌های تقاضامحور ذخیره و کنترل سیلاب اشاره کرد.
کرم‌پور در ادامه گفت: بومی‌سازی ساخت دستگاه‌های قرائت دستی و اتوماتیک ابزار دقیق، استفاده از روش‌های زمین آماری مطالعه موردی سد تنگاب و شناسایی منابع شورکننده رودخانه، بررسی کاهش میزان نمک خروجی از آن، ارزیابی دامنه نفوذ آب شور دریاچه مهارلو به آبخوان‌های ساحلی بخش جنوب شرقی و تشخیص منشأ شوری آنها، بررسی و ارزیابی تراوش از سد خاکی درودزن با استفاده از نرم‌افزارها، از دیگر عناوین پژوهشی است که در این نمایشگاه عرضه شده است.
رئیس گروه تحقیقات کاربردی شرکت آب منطقه‌ای فارس ادامه داد: تأثیر کم‌آبی بر احساس امنیت اجتماعی کشاورزان در استان فارس و امکان‌سنجی نصب پنل‌های نیروگاه‌های خورشیدی شناور روی دریاچه‌های سد مخزنی آب شرب درودزن و ملاصدرا و بررسی کارایی فرایند پیش ازن زنی به عنوان ماده گندزدا در حذف ترکیبات هم از عناوین پژوهشی شرکت آب منطقه‌ای فارس است که در نمایشگاه هفته پژوهش رونمایی شده است. لازم به ذکر است نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان فارس به مناسبت هفته پژوهش به مدت سه روز از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ در محل مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز برگزار گردید. در این نمایشگاه دانشگاه‌های استان، مراکز پژوهشی و فناوری استان، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات و دستاوردهای پژوهشی و فناوری خود را در معرض نمایش عمومی گذاشتند. شرکت آب منطقه‌ای فارس نیز در غرفه اختصاصی، دستاوردهای یک‌ساله اخیر خود در زمینه علمی و فنی را به آگاهی عموم مردم و متخصصان بازدیدکننده رسانید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی