[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پیوستن نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز به پویش ملی سلامت، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز با انجام غربالگری و پیوستن به پویش ملی سلامت، تلاش برای حفظ سلامت را از واجبات خواند. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آیت‌الله دکتر «لطف‌الله دژکام» در حاشیه انجام غربالگری و پیوستن به پویش ملی سلامت، هدف از این برنامه را آگاهی‌بخشی به افرادی عنوان کرد که در معرض خطر بیماری‌های دیابت و فشارخون بالا هستند.
او اظهار کرد: افراد می‌توانند با آگاهی از وضعیت سلامت خود، از ابتلا یا مواجهه با خطرات سنگین حاصل از این بیماری‌ها پیشگیری کرده و سلامت خود را تضمین کنند.
آیت‌الله دکتر دژکام ضمن تأکید بر اینکه حفظ سلامت از واجبات است، از تمامی افراد بالای 18 سال استان خواست تا با بررسی سلامت خود در زمینه‌های فشار خون و قند خون، در این پویش ملی مشارکت کنند.
نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز ضمن تأکید بر اهمیت توجه عمومی به ضرورت بررسی‌های دوره‌ای سلامت افزود: هر فرد با اطلاع از وضعیت سلامت خود به ویژه در زمینه دو بیماری دیابت و فشار خون بالا، می‌تواند از ابتلا بسیاری از بیماری‌های دیگر مانند بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های چشمی نیز جلوگیری کند.
هم‌اکنون، «پویش ملی سلامت» با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون بالا در سراسر کشور و با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت مؤثرتر» در حال اجراست و افراد بالای 18 سال می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت، پایگاه‌های پزشک خانواده، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های غربالگری، فشار خون و قند خون خود را اندازه‌گیری کرده یا با ورود به سامانه خوداظهاری پویش ملی سلامت، به نشانی اینترنتی https://health.mci.ir/ پرسش‌نامه خوداظهاری تکمیل کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی