[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

پایان خوش نیم‌فصل در روز سرد حافظیه، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
در روزی که سکوهای حافظیه شاهد حضور تعداد کمتری تماشاگر فجری نسبت به دیدارهای گذشته بود، بازیکنان این تیم توانستند در آخرین بازی نیم‌فصل پیروز شوند و امیدوارانه به استقبال نیم‌فصل دوم بروند.
از هفته هفدهم و پایانی لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان عصر چهارشنبه، ۲۹ آذرماه نماینده شیراز در ورزشگاه حافظیه میزبان پارس جنوبی جم بود. 
فجر شهید سپاسی در این مسابقه با ترکیب علی غلام‌زاده، محمد آژیر، محمد امیدی فرد، آرام عباسی، علی نجفی، حمید ملکی، داوود رجبی، سعید زارع، حامد بحیرایی، عباس بوعذار و عرفان پورافراز به میدان آمد و در سوی مقابل نیز مسلم حق شناس، علی اصغر هوشمند، کیخسرو سیاهپور، پویا سیف پناهی، کنعان طاهر نژاد، احمد نصیری، مرتضی خراسانی، حمدالله ابدام، همایون افتخاری، حسین مددی و رضا کردان بازیکنان تیم امیدرضا روانخواه را تشکیل می‌دادند.
زردپوشان شیرازی در همان دقایق ابتدایی با پاس بلند علی غلامزاده، دروازه‌بان خود و ضربه داوود رجبی به گل اول بازی دست پیدا کردند. 
در ادامه پارس جنوبی چند موقعیت خوب روی دروازه فجر شهید سپاسی ایجاد کرد، اما موفق نبود؛ از جمله فرصتی که در دقیقه 16 روی اشتباه عجیب محمد آژیر برای مهاجم جمی‌ها به وجود آمد و همایون افتخاری توپ را به بیرون زد.
سه دقیقه بعد هم موقعیت خوب دیگری نصیب رضا کُردان، بازیکن چپ‌پا و تکنیکی پارس شد که این توپ را علی غلامزاده به خوبی دفع کرد.
آژیر در دقیقه 32 می‌توانست تعداد گل‌های فجر شهید سپاسی را به عدد دو برساند، اما ضربه کرنر دقیق عباس بوعذار که با ضربه سر محمد آژیر همراه شد به شکل خطرناکی از کنار دروازه پارس به بیرون رفت.
در دقیقه 36 نفوذ مرتضی خراسانی به محوطه جریمه فجر شهید سپاسی، یکی از خطرناک‌ترین فرصت‌های بازی را رقم زد، اما او توپ را به بیرون زد و پس از آن‌هم به شدت خود را بابت از دست دادن این فرصت، سرزنش کرد.
در دقیقه 43 احمد نصیری، بازیکن سابق فجر شهید سپاسی پشت یک ضربه ایستگاهی قرار گرفت تا دروازه میزبان را تهدید کند، اما باز هم علی غلامزاده خوش درخشید و توپ را به کرنر فرستاد.
در حالی که فجر شهید سپاسی می‌توانست با پیروزی یک بر صفر به رختکن برود، حرکت عجیب دروازه‌بان پارس جنوبی باعث شد تا یک توپ مُرده برای فجری‌ها تبدیل به کرنر شود؛ عباس بوعذار که مانند بازی قبلی در این بازی هم نمایش خوبی داشت، بلافاصله ضربه کرنر را ارسال کرد و عرفان پورافراز هم از این غافل‌گیری استفاده و برای دومین بار توپ را با تور دروازه مسلم حق شناس آشنا کرد.
بدین‌ترتیب نیمه اول پُرجنب و جوش این مسابقه با دو گل به سود میزبان به پایان رسید تا میزبان با خیالی راحت به نیمه دوم برود.
برخلاف نیمه اول، نیمه دوم بسیار کم‌جان و سرد دنبال شد؛ پارس جنوبی در این نیمه هیچ حرفی برای گفتن نداشت و این فجر شهید سپاسی بود که فرصت‌های بیشتری ایجاد کرد؛ از جمله فرصت‌هایی که در دقایق 48 و 57 نصیب پورافراز و بوعذار شد که هر دوی آنها از دست رفت.
بوعذار در دقیقه 78 هم می‌توانست شانس خود را روی یک ضربه آزاد امتحان کند، اما در همان لحظه تابلوی تعویض به نشانه خروج او بالا رفت تا این بازیکن شوت‌زن و خوش‌نقش جنوبی نتواند مانند بازی قبل، روی یک ضربه راه دور گل‌زنی کند.
در ادامه این مسابقه هم اتفاق خاصی رخ نداد و فجر شهید سپاسی به پیروزی خانگی دو بر صفر دست یافت؛ بدین‌ترتیب فجر شهید سپاسی ۳۳امتیازی شد و در پایان نیم‌فصل اول در رتبه چهارم جدول قرار گرفت. 
چادرملو اردکان با ۳۸، خیبر خرم‌آباد با ۳۷ و نفت مسجدسلیمان با ۳۵ امتیاز تیم‌های اول تا سوم جدول هستند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی