[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

گل و گیاهان زیبای آپارتمانی مناسب اتاق پذیرایی ، روزنامه شیراز نوین

گل و گیاهان زیبای آپارتمانی مناسب اتاق پذیرایی  
استفاده از گل و گیاه آپارتمانی باعث زیباتر شدن خانه می‌شود و دیدن گل و گیاه روحیه و نشاط اعضای خانواده را بالا می‌برد؛ همچنین برای پاک‌سازی هوای آلوده خانه بسیار مناسب است.
به گزارش نمناک، گیاهان خانگی می‌توانند فضای داخل خانه را روشن‌تر و زیباتر کنند. جدا از زیبایی و دکور، این گیاهان برای پاک‌سازی هوای آلوده در منزل هم مناسب هستند و می‌توانند عاملی برای جلوگیری از بیماری‌ها هم باشند. شاید از خودتان بپرسید که در بین این همه گیاه مختلف بهتر است کدام‌یک را در منزل نگهداری کنیم؟ در این قسمت گیاهانی را به شما معرفی می‌کنیم که مراقبت از آنها در منزل راحت است و همچنین فواید زیادی هم دارند.
اریکا پالم
این گیاه برای محیط داخل خانه عالی است و یک مرطوب‌کننده و از بین‌برنده کربن دی اکسید و سموم هوا محسوب می‌شود. به راحتی می‌توانید در کنار مبلمان، آن را قرار دهید یا اینکه نزدیک پنجره بگذارید تا احساس بهتری داشته باشید.
گیاه مار
گیاه مار برای داخل منزل مخصوصاً برای اتاق خواب عالی است، زیرا سطح سالمی از اکسیژن را در داخل منزل ایجاد می‌کند و ظاهر زیبایی هم دارد.
گیاه آلوئه‌ورا
قطعاً با فواید گیاه آلوئه‌ورا آشنایی دارید؛ این گیاه می‌تواند سموم آلوده را از داخل هوا حذف کند و باعث می‌شود که اثر مواد مضر شیمیایی در هوا کاهش یابد.
گیاه فیکوس
گیاه فیکوس یکی از آسان‌ترین گیاهان برای نگهداری می‌باشد و هوا را از سموم مضر پاک‌سازی می‌کند. این گیاه نیاز به محیط نسبتاً خنک با نور غیرمستقیم دارد؛ بنابراین به راحتی می‌توان آن را داخل منزل نگهداری کرد.
گیاه عَشَقِه
عَشَقِه یا پاپیتال دارای ساقه‌های نرم و بالارونده است و برگ‌هایی کوچک و قلبی‌شکل دارد؛ این گیاه به درخت، دیوار یا هر داربست دیگری می‌چسبد و بالا می‌رود. برای رشد بهتر، این گیاه را در کنار پنجره و در معرض نور خورشید قرار دهید. عشقه سموم هوا را جذب می‌کند و پرورش آن نیز بسیار ساده است. عشقه ابلق را به صورت گلدانی می‌توان پرورش داد و آویز کرد.
این گیاه از سوی ناسا به‌عنوان بهترین گیاه برای تصفیه هوای خانه معرفی شده است، زیرا قارچ‌ها و آلودگی‌های هوازی و معلق در هوا را جذب می‌کند و باعث می‌شود افرادی که به آلرژی‌های تنفسی دچار هستند در اتاق‌هایی که این گیاه در آن حضور دارد، بهتر زندگی کنند.
بُن‌سای
بُن‌سای درختچه‌های کوچک تزیینی هستند که در انواع و شکل‌های مختلف وجود دارند و به شکل مینیاتوری درآمده و می‌توانند دکوراسیون شما را دل‌نوازتر کنند.
کلوروفیتوم برگ‌گندمی
این گیاه گزینه مناسبی برای افرادی است که باغبانی نمی‌دانند. این گیاه باعث از بین رفتن مولکول‌های بنزن و فرمالدئید هوا می‌شود.
زنبق
این گیاه در آپارتمان به راحتی قابل نگهداری است، زیرا به نور زیادی نیاز ندارد و رطوبت آن باید همیشه تأمین شود. به زنبق، جاروبرقی هوا می‌گویند، زیرا ترکیب‌های خطرناکی مانند تری کلرواتیلن، فرمالدئید و بنزن را جذب می‌کند و به کیفیت هوای آپارتمان می‌افزاید؛ همچنین از میزان خطرناک بودن این مواد شیمیایی می‌کاهد.
انواع بامبو
انواع بامبو نیز در دکوراسیون‌های مدرن امروزی به زیبایی جای می‌گیرند. گیاه بامبو برای بیماران مبتلا به آسم مفید است و برای رشد به نور کافی و آب تازه نیاز دارد؛ البته بامبو برای رشد، خاک نمی‌خواهد و حتی می‌توان آن را در خاک‌های ژله‌ای نگهداری کرد. اما برای رشد بهتر است از تقویت کننده‌های مایعی استفاده شود که به آب بامبو اضافه می‌کنند.
دراکانا مارجیناتا
دراکانا مارجیناتا، دراکانای نوک قرمز یا درخت اژدهای ماداگاسکار یک درخت همیشه‌سبز است که در صورت مراقبت می‌تواند تا ارتفاع 15 پا و عرض 8 پا رشد کند. 
این گیاه در فضای بسته رشد می‌کند و سرمازده هم نمی‌شود، زیرا تحمل و مقاومت بالایی دارد و بنزول و فرمالدئید موجود در هوا را پاک‌سازی می‌کند.
گیاه سرخس
سرخس بوستون با برگ‌های پرمانند و شمشیری برای نگهداری در داخل آپارتمان بسیار مناسب است. این گیاه یکی از بهترین تمیزکننده‌های هوای داخل آپارتمان به شمار می‌رود و به رطوبت و آب مداوم نیاز دارد. 
سرخس در از بین بردن ماده شیمیایی فرمالدئید بسیار مؤثر است و می‌تواند مواد سمی همچون جیوه و آرسنیک را نیز در خاک از بین ببرد.
بنجامین
این گیاه زیبا بنزول، تری کلرواتیلن و فنول که در شوینده‌های فرش، چسب و خیلی چیزهای دیگر یافت می‌شوند را پاک‌سازی می‌کند.
پوتوس طلایی
پوتوس گیاهی رونده و پیچکی مشهور از خانواده گل‌شیپوریان است که نگهداری از آن در آپارتمان یا خانه بسیار مناسب است. پوتوس طلایی با قابلیت تصفیه هوا و پاک‌سازی و از بین بردن بنزن، مونوکسیدکربن و فرمالدئید یک گیاه مؤثر در سالم‌سازی هوای خانه به حساب می‌آید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی