[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سینماها رشد ۱۰۵ درصدی مخاطب را تجربه کردند، روزنامه شیراز نوین

سینماهای کشور در فصل پاییز، رشدی ۱۰۵درصدی را به‌ نسبت فصل تابستان تجربه کردند تا با ثبت یک رکورد چشمگیر، فاصله خود را با آمار ۳۰ میلیون مخاطب سالیانه و گیشه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی، کمتر کنند.
به گزارش ایرنا، سینماهای کشور در پاییز امسال، عملکرد بسیارخوبی داشتند و موفق شدند تا با رشد ۱۰۵درصدی به‌نسبت تابستان، بیش از ۹ میلیون و ۳۶۳ هزار مخاطب داشته باشند.
در این ۳ ماه، ۲۰۹ هزار و ۴۱۱ سانس ترتیب داده شد و گیشه به رقم ۳۸۸ میلیارد تومان رسید.
این آمار در شرایطی برای پاییز سینماهای کشور رقم خورده که مناسبت‌هایی چون ایام فاطمیه و حتی شب یلدا، تأثیراتی کاهشی را بر میزان استقبال از فیلم‌ها گذاشت.
سینمای ایران درحالی فصل زمستان را آغاز کرده که امیدهای بسیاری وجود دارد تا رکورد پاییز، طی ۳ ماه آخر سال، بهبود پیدا کند.
کمدی هتل، پرمخاطب‌ترین فیلم پاییز بود که توانست با جذب حدود نیمی از مخاطبان این فصل، ۴ میلیون و ۵۲۵ هزار نفر را به سینماها کشانده و ۱۹۶ میلیارد تومان بفروشد. فیلم مسعود اطیابی با همین دست‌فرمان، احتمالاً رکورد حدودا ۲۹۹ میلیارد تومانی فسیل را خواهد شکست.
دومین فیلم پُراقبال این فصل، انیمیشن بچه‌زرنگ بود که بسیار فراتر از انتظار ظاهر شد و توانست با ۱ میلیون و ۵۰۷ هزار مخاطب، عنوان پرمخاطب‌ترین انیمیشن ایرانی تاریخ سینما را به نام خود سند بزند. در نتیجه این استقبال، گیشه این فیلم به ۵۰ میلیارد تومان رسید تا با تداوم اکران این اثر، انتظار تثبیت این رکوردشکنی وجود داشته باشد.
۲ کمدی هتل و ویلای ساحلی، پتانسیل‌های زیادی برای فتح قله‌های بالاتر از ۳۰۰ میلیارد تومان را دارند. فسیل هم حاشیه امن خوبی به‌عنوان اهرم کمکی برای این ۲ فیلم در گیشه زمستانی است؛ فسیل، در پاییز هم مورد استقبال قرار گرفت. این کمدی در این فصل، ۹۰۱ هزار نفر را به سینما کشاند و ۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز فروخت.
ویلای ساحلی تنها در ۱۵ روز انتهایی پاییز به روی پرده رفت و توانست در همین مدت، خود را تا چهارمین فیلم پراقبال فصل بالا بکشد. برای این فیلم، ۳۹۶ هزار نفر به سینما رفتند و ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز به گیشه واریز کردند.
پنجمین فیلم پرمخاطب پاییز برگ‌ریز، گیج‌گاه بود که موفق شد با جذب ۳۴۹ هزار مخاطب، فروش ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی داشته باشد.
این عملکرد در حالی برای پاییز امسال رقم خورده که در نوع خود یک رکورد خوب را رقم زده است؛ به ‌طوری‌که طی ۵ سال اخیر، هیچ فصلی نبوده که ۹ میلیون و ۳۶۳ هزار مخاطب داشته باشد.
سینمای ایران درحالی فصل زمستان را آغاز کرده که امیدهای بسیاری وجود دارد تا رکورد پاییز، طی ۳ ماه آخر سال، بهبود پیدا کند. ۲ کمدی هتل و ویلای ساحلی، پتانسیل‌های زیادی برای فتح قله‌های بالاتر از ۳۰۰ میلیارد تومان را دارند. فسیل هم حاشیه امن خوبی به‌عنوان اهرم کمکی برای این ۲ فیلم در گیشه است. در کنار این آثار، تداوم اکران فیلم‌هایی چون بچه‌زرنگ، گیج‌گاه، ورود و خروج ممنوع و البته مجموعه آثاری که طی ۳ ماه آینده به روی پرده می‌روند سبب می‌شوند تا این انتظار حقیقی شکل بگیرد که تعداد مخاطبان سینما در این مدت، رکورد پاییزی سینما را به نفع خود جابه‌جا کنند.
طبق پیش‌بینی‌های قبلی ایرنا، گیشه سینمای ایران تا ابتدای بهمن‌ماه به مرز ۱۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید و تا پایان سال موفق خواهد شد تا با گذر از ۳۰ میلیون مخاطب، ضمن خلق یک رکوردشکنی چشمگیر، گیشه خود را از ۱۲۰۰ میلیارد تومان عبور دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی