[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

خط دفاعی منجسم؛ نقطه قوت مشترک شیرازی‌ها، روزنامه شیراز نوین

 محمدرضا جوکار - گروه ورزش
نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ دسته اول کشور به پایان رسید و دو نماینده شهر شیراز  کار خود در نیم‌فصل را با قرار گرفتن در رتبه‌های چهارم و هفتم به پایان رساندند.
در این مطلب می‌خواهیم نگاهی کوتاه به عملکرد این تیم‌ها در نیم‌فصل اول داشته باشیم.
فجر شهید سپاسی
تیم فجر شهید سپاسی شیراز در نیم‌فصل اول با کسب ۱۰ پیروزی، ۳ تساوی و ۴ باخت با کسب ۳۳ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه چهارم، نیم‌فصل را به پایان رساند؛ این تیم حالا با منطقه صعود ۴ امتیاز فاصله دارد.
فجری‌ها که در طول نیم‌فصل اول همواره جزو تیم‌های مدعی و بالانشین جدول بودند، حتی در مقطعی به صدر جدول هم رسیدند، ولی رقابت فشرده‌ در صدر جدول  با تیم‌های چادر ملو یزد، خیبر خرم‌آباد، نفت مسجد سلیمان و سایپا همواره جنگ بالانشین‌های لیگ را حساس و داغ کرده بود و به‌جز نفت مسجد سلیمان، سایر تیم‌های بالانشین طعم صدرنشینی را هم چشیدند.
در خانه
فجری‌ها امسال در ۹ بازی خانگی در ورزشگاه حافظیه صاحب ۸ پیروزی و ۱ شکست شدند و  با ۱۴ گل زده و تنها ۲ گل خورده و کسب ۲۴ امتیاز  در بازی‌های خانگی عملکرد بسیار خوبی داشتند.
 خارج از خانه
فجری‌ها در ۸ بازی خارج خانه هم صاحب ۲ پیروزی، ۳ تساوی و ۳ شکست شدند و با ۸ گل زده و ۷ گل خورده، ۹ امتیاز در بازی‌های خارج‌خانه کسب کردند و نسبت به سایر مدعیان عملکرد چندان مناسبی در بازی‌های خارج خانه نداشتند.
نقطه قوت: خط دفاع منسجم
عملکرد خوب فجر شهید سپاسی در بازی‌های خانگی و کسب ۸ پیروزی از ۹ مسابقه خانگی از نقاط قوت این‌تیم در نیم‌فصل اول بود؛ همچنین تیم فجر شهید سپاسی با ۹ گل خورده به همراه تیم خیبر خرم‌آباد بهترین خط دفاعی لیگ در نیم‌فصل اول را در اختیار دارد.
 نقطه ضعف: شکست برابر مدعیان
تیم‌ فجر شهید سپاسی در نیم‌فصل اول متحمل چهار شکست شد که همه این شکست‌ها مقابل ۴ تیم بالای جدول و رقیبان اصلی این تیم برای صعود بود؛ شکست در بازی‌های به اصطلاح ۶ امتیازی که علی‌رغم عملکرد خوب تیم فجر شهید سپاسی در طول فصل و کسب ۱۰پیروزی در نیم‌فصل اول جایگاه این تیم را به رده چهارم نزول داد؛ در صورتی که متوقف کردن هرکدام از این رقبا می‌توانست رتبه فجر شهید سپاسی در جدول را ارتقا بدهد. 
البته ناگفته نماند اشتباهات تأثیرگذار داوری هم در بعضی مسابقات حساس برای فجری‌ها گران تمام شد.
شهر راز 
تیم‌ شهر راز که سال اول حضور خود در لیگ یک را سپری می‌کند در نیم‌فصل اول با کسب ۶ پیروزی، ۶ تساوی و ۵ شکست با ۱۲ گل زده و ۱۲ گل خورده و کسب ۲۴ امتیاز نیم‌فصل اول را با رتبه هفتم جدول پشت سر گذاشت.
تیم شهر راز در سال اول حضور خود به واسطه نقل‌وانتقالات خوب و جذب چندین مهره باتجربه که در ابتدای فصل داشت توقعات را از تیم خود کمی بالا برد، ولی عملکرد پرنوسان این‌ تیم در طول فصل جایگاه تیم را در رتبه هفتم جدول قرار داد.
 در خانه
شهر رازی‌ها در ۹ مسابقه خانگی(با احتساب بازی مقابل فجر شهید سپاسی در حافظیه) صاحب ۳ پیروزی، ۳ تساوی و ۳ شکست شدند و با ۶ گل زده و ۴ گل خورده و با کسب ۱۲ امتیاز عملکرد رضایت‌بخشی در بازی‌های خانگی نداشتند.
خارج از خانه 
شاگردان ستار زارع در ۸ بازی خارج خانه هم صاحب ۳ پیروزی، ۳ تساوی و دو شکست شدند و با ۶ گل زده و ۴ گل خورده و کسب ۱۲ امتیاز در بازی‌های خارج خانه عملکرد نسبتاً خوبی در بازی‌های خارج خانه داشتند.
نقطه قوت: عملکرد مطلوب بیرون از خانه
نتایج شهر راز برای تیمی که در سال اول در لیگ یک حضور پیدا کرده نتایج‌ قابل قبولی محسوب می‌شود؛ همچنین عملکرد خوب این‌ تیم در بازی‌های خارج خانه و کسب نیمی از امتیازات کسب‌شده این تیم در بازی‌های خارج خانه عملکرد خوبی برای این ‌تیم‌ محسوب می‌شود؛ هرچند که انتظارات از این تیم و کادر فنی در بین مردم‌ شیراز بیشتر است.
نقطه ضعف: فرصت‌سوزی
شاید بزرگترین پاشنه آشیل شهر رازی‌ها در خط حمله و آمار نسبتاً ضعیف گل‌زنی این تیم بود؛ تنها ۱۲ گل زده از ۱۷ مسابقه عملکرد چندان مناسبی برای این تیم ‌نبود؛ همچنین نتایج پرنوسان در بازی‌های خانگی و شکست مقابل ۴ تیم بالای جدول هم از نتایج ضعیف این تیم در نیم‌فصل اول تلقی می‌شود.
 با توجه به فاصله کم امتیازی بین تیم‌ها، تیم شهر راز هم می‌تواند با تقویت نقاط ضعف خود و کسب نتایج خوب در نیم‌فصل دوم‌ خود را در جمع مدعیان صعود قرار دهد.
رقابت سخت برای صعود
بی‌شک امسال شاهد یکی از مهیج‌ترین و نزدیکترین رقابت برای صعود به لیگ برتر خواهیم بود.
 با نگاهی به روند و بازی‌های لیگ امسال متوجه تعداد بی‌شمار مدعیان صعود و نزدیکی تیم‌ها خواهیم ‌شد؛ در حالی که هیچ‌کدام از تیم‌های مدعی نتوانستند خود را از سایر مدعیان جدا کنند، همواره رقابت صدر جدول بین ۵ تیم چادر ملو یزد، خیبر خرم‌آباد، نفت مسجد سلیمان، فجر شهید سپاسی و سایپا برقرار بود و به نظر این ۵ تیم می‌توانند جزو مدعیان اصلی صعود باقی بمانند.
البته پشت سر این تیم‌ها، تیم‌های نفت و گاز گچساران، شهر راز  و پارس جنوبی جم‌ هم می‌توانند با عملکرد بهتر خود را به جمع مدعیان صعود برسانند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی