[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

ایجاد بازار کار، حمله دشمن به جوانان را خنثی می‌کند، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در دیدار با مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در شیراز، با اشاره به مباحث سخت‌افزاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان، گفت: در بحث سخت‌افزاری در سازمان فنی و حرفه‌ای استان تعداد قابل‌توجهی پروژه‌های ناتمام و منتظر تزریق بودجه وجود دارد؛ مجدداً اعلام آمادگی می‌کنم از طریق فرایندهای قانونی همچون تهاتر و مولدسازی و ایجاد ارزش افزوده کمک می‌کنیم تا طی یک برنامه‌ریزی هدفمند و منسجم تا پایان دولت سیزدهم این پروژه‌ها به ثمر بنشیند؛ ظرفیت‌های قابل توجهی در قانون بودجه، برنامه‌های توسعه و قانون مولدسازی وجود دارد؛ لذا فرصتی طلایی در اختیار داریم که شاید دیگر تکرار نشود. استاندار فارس به ضرورت آموزش‌های فنی در دوران تحصیل در مدارس نیز اشاره کرد و افزود: در جلسه‌ای که با کاظمی معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش داشتیم، مقرر شد شورای مهارت‌آموزی استان را تقویت کنیم. سازمان آموزش و پرورش هدف‌گیری کرده است تا ۵۰ درصد از دانش‌آموزان متوسطه دوم را به سمت هنرستان‌ها سوق دهد. در مسیر اجرای این هدف بعضی از دبیرستان‌ها به هنرستان تبدیل می‌شوند و سازمان نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز هم به میدان می‌آیند تا از این پس اولویت را به هنرستان‌ها اختصاص دهند. ایمانیه افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان نیز دارای ظرفیت و توانمندی خوبی است؛ سایر دانشگاه‌های استان نیز از امکانات و ظرفیت‌های خوبی در حوزه فنی و حرفه‌ای برخوردارند. لذا هم‌افزایی بین سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان آموزش و پرورش، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی باعث می‌شود در اجرای تحقق دستورات رهبری پیشتاز باشیم و از ابتدا شرایط را برای ورود جوانان به محیط‌های کاری خصوصاً در حوزه‌های صنعتی و تولیدی فراهم آوریم.
وی در بخش دیگر سخنان خود به دشمنی‌های دیرینه مخالفان نظام جمهوری اسلامی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: حمله دشمنان به جوانان با ایجاد بازار کار مناسب، اتخاذ تدابیر هوشمند و انجام اقدامات کلیدی در مسیر رشد سطح علمی و عملی جوانان خنثی می‌شود.  نماینده عالی دولت در فارس، شورای عالی آموزش و تربیت نیروی فنی، حرفه‌ای و مهارتی را فرصتی برای هم‌افزایی بین دستگاهی در راهبری موضوعات کلان کشور عنوان کرد و افزود: دامنه فعالیت آموزش در سازمان فنی و حرفه‌ای به یک قشر و گروه خاص محدود نمی‌شود؛ لذا بیش از گذشته می‌بایست شاهد اقدامات مؤثر، راه‌گشا، هدفمند و مفید برای همه گروه‌ها باشیم.
 وی در پایان خواستار به سرانجام رسیدن مرکز هتلداری فنی و حرفه‌ای شیراز شد و خاطرنشان کرد: در سفر دوم هیئت دولت به استان فارس برای سازمان فنی و حرفه‌ای مصوباتی لحاظ شده است. ما به سهم خود در افزایش سرعت تخصیص اعتبار آن تلاش خواهیم کرد و توقع داریم سازمان فنی و حرفه‌ای نیز هرچه سریع‌تر برای تحقق مصوبات دولت در استان اقدامات لازم را انجام دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی