[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

بازگشت دانشگاه فرهنگیان به جایگاه اصلی ، روزنامه شیراز نوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه در نظام تعلیم و تربیت صرفاً به دنبال جذب نخبه علمی نیستیم، بلکه به دنبال جذب نخبه علمی با روح و بن‌مایه تربیت هستیم، این اقدام را تنها در دانشگاه فرهنگیان میسر دانست.اسماعیل قزل‌سفلی در جریان بازدید از دانشگاه فرهنگیان استان فارس گفت: در نظام تعلیم و تربیت صرفاً به دنبال جذب نخبه علمی نیستیم؛ بلکه به دنبال جذب نخبه علمی با روح و بن‌مایه تربیت هستیم و آن هم در غیر از شدانشگاه فرهنگیان حاصل نخواهد شد.
وی تصریح کرد: محصول تلاش مجموعه اساتید، کارکنان و دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان، پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی و ساختن هویت و فرهنگ ملت بزرگ ایران اسلامی است؛ بر همین اساس امروز شاهد هستیم که اهمیت این دانشگاه در سطوح مختلف درک شده است.
قزل‌سفلی تأکید کرد: تحول در کشور بدون آموزش و پرورش و تحول در آموزش و پرورش بدون معلم و تربیت معلم بدون دانشگاه فرهنگیان ممکن نیست؛ دولت مردمی سیزدهم به اهمیت دانشگاه فرهنگیان واقف بوده و بر تقویت و حمایت از آن تأکید دارد. معاون استاندار فارس ادامه داد: آثار منفی و آسیب‌هایی که در نتیجه بی‌توجهی به دانشگاه فرهنگیان در دوره گذشته به نظام آموزشی و آموزش و پرورش کشور وارد شده است، در آینده بیشتر خود را نشان خواهد داد.
قزل‌سفلی اظهار کرد: حمایت دولت سیزدهم از دانشگاه فرهنگیان این فرصت را فراهم کرده است تا بتوانیم یک ریل‌گذاری مناسب در خصوص فعالیت این دانشگاه داشته باشیم؛ چراکه امروز همچنان برخی تفکرات گذشته به دانشگاه فرهنگیان در برخی مسئولان وجود دارد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: در دولت قبل در خصوص دانشگاه فرهنگیان این نگاه حاکم بود که نیازی به وجود این دانشگاه نیست و به جای فعالیت این دانشگاه، یک آزمون برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها برگزار می‌کنیم و پذیرفته‌شدگان را پس از طی یک دوره آموزشی به عنوان معلم راهی کلاس‌های درس می‌کنیم. وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان بناست به جایگاه اصلی خودش برسد و برای اینکه این دانشگاه بتواند تمدن‌ساز شود، در گام اول باید موردتوجه واقع شود که این اتفاق در دولت سیزدهم روی داده است و باید همه ظرفیت‌ها را برای کمک به این دانشگاه بسیج کرد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی