[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

ترویج آموزش‌های مهارتی، عامل مؤثر در پایداری اشتغال است ، روزنامه شیراز نوین

با حضور معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و رئیس دانشگاه شیراز، تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان منعقد شد.
در این تفاهم‌نامه که به امضای مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان فارس رسید، بر فراهم شدن زمینه‌های ارتقای آموزش‌های فنی و مهارتی در واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان، تأکید شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس در این مراسم گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی به واحدهای صنعتی از مهم‌ترین محورهای سیاست‌های رشد تولید در بخش صنعت محسوب می‌شود.
سیدمصطفی هاشمی افزود: اجرای دوره‌های آموزشی مهارتی برای شاغلان واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای استان و نیز حمایت‌های مالی شرکت شهرک‌های صنعتی از دوره‌های آموزشی مهارتی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه امسال برگزاری دوره‌های آموزشی برای بیش از ۳۵۰۰ فعال و شاغل صنعتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هدف‌گذاری شده است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، از این مزیت‌ها استفاده خواهد شد.
هاشمی مهم‌ترین نیاز بخش صنعت را وجود نیروهای آموزش‌دیده مهارتی برشمرد وگفت: ارائه این آموزش‌ها که مبتنی بر نیاز صنایع است، علاوه بر پایداری اشتغال، سبب ارتقای بهره‌وری می‌شود.
وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی متخصص و توانمند از مؤلفه‌های اثرگذار بر رشد تولید است، گفت: از تمام ظرفیت‌ها برای تسهیل آموزش به صنعتگران و تربیت نیروی ماهر استفاده می‌کنیم.
هاشمی با اشاره به نیازسنجی آموزشی واحدهای صنعتی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت کاربردی با استفاده از ظرفیت‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای منجر به پویایی و رشد و توسعه صنعت می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه‌های این شرکت با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: در راستای تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه، از ظرفیت‌های مراکز دانشگاهی و پژوهشی استان نیز برای ارائه آموزش‌های تخصصی در بخش صنعت استفاده می‌شود.
هاشمی بر همکاری به منظور گسترش مراکز آموزشی جوار کارگاهی تأکید کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در واحد‌های صنعتی یکی از رویکردهاست که توسعه و گسترش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه ارائه آموزش به شاغلان واحد‌های صنعتی پیشتاز است، گفت: تأسیس و فعالیت نخستین مرکز ارتقای مهارت فنی و حرفه‌ای در سطح شهرک‌های صنعتی کشور، در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بیانگر اهمیت و توجه ویژه به موضوع آموزش‌های مهارتی در بخش صنعت است.
وی با بیان اینکه بر اساس این تفاهم‌نامه، برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی متناسب با نیازسنجی انجام شده برای شاغلان واحد‌های صنعتی انجام می‌شود، گفت: بیش از ۸۰ درصد از هزینه‌های این دوره‌ها از محل اعتبارات این شرکت و به صورت یارانه پرداخت می‌شود. هاشمی با اشاره به وسعت استان فارس و وجود ۶۳ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فارس با افزون بر ۳۴۵۰ واحد تولیدی و اشتغال ۴۰هزار نفر شاغل در واحدهای صنعتی، گفت: متناسب با ظرفیت‌های موجود برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است.
او خاطرنشان کرد: با اجرای این تفاهم‌نامـه، بستر مناسب آموزش مهارتی کوتاه‌مدت برای کارگران و فعالان واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی