[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رژیم غذایی که سلامت قلب شما را بیمه می‌کند، روزنامه شیراز نوین

متخصصان تغذیه به منظور پیشگیری از چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی و انواع سرطان‌ها توصیه می‌کنند که تعدادی از روزهای هفته را به پیروی از رژیم گیاهی اختصاص دهیم. گیاه‌خواری یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی است.
به گزارش بهداشت نیوز، تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که رژیم گیاه‌خواری می‌گیرند ۲۴ درصد کمتر از افرادی که از رژیم غذایی غیرگیاه‌خواری پیروی می‌کنند به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند؛ البته این به معنای پیروی دائم از رژیم گیاه‌خواری نیست. به طور مثال اگر قصد لاغری دارید با پیروی از رژیم گیاه‌خواری می‌توانید به طور مؤثرتری وزن کم کنید و بعد از کاهش وزن دوباره می‌توانید از یک رژیم غذایی عادی پیروی کنید. اگر شما هنوز در مورد فواید رژیم گیاه‌خواری مطمئن نیستید، در این مطلب به چند مزیت آن اشاره می‌کنیم.
کمک به مدیریت وزن
اگر می‌خواهید وزن کم کنید، رژیم گیاه‌خواری در این امر بسیار مفید خواهد بود؛ این نوع رژیم غذایی کم‌کالری و و سرشار از فیبر است و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد که این امر به کنترل وزن کمک می‌کند.
موثر در پیشگیری از سرطان
طبق برخی تحقیقات، رژیم گیاه‌خواری دارای خواصی است که خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها به ویژه سرطان روده بزرگ، سینه و پروستات را کاهش می‌دهد. مصرف بیش از حد میوه‌ها و سبزیجات غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان داشته باشد.
مؤثر در سلامت قلب
افرادی که از رژیم گیاه‌خواری پیروی می‌کنند در معرض خطر بسیار کمتر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند؛ این به طور معمول شامل مواد غذایی می شود که سرشار از مواد مغذی مفید برای قلب مانند فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و چربی‌های سالم هستند که می‌توانند به کاهش سطح کلسترول و فشارخون کمک کنند.
بهبود عملکرد کلیه
خوردن یک رژیم غذایی گیاهی نیز برای کلیه‌ها مفید است. در واقع، رژیم گیاه‌خواری می تواند به بهبود عملکرد کلیه شما کمک کند؛ علاوه بر این، خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهد و به حفظ سلامت این عضو حیاتی بدن کمک می‌کند.
کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲
تحقیقات نشان می‌دهد که پیروی از یک رژیم گیاه‌خواری می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را نیز کاهش دهد. غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات و حبوبات موجود در رژیم گیاه‌خواری به کنترل سطح قند خون کمک می‌کنند.
بهبود سلامت دستگاه گوارش
مقدار فیبر موجود در غذاهای گیاهی به بهبود هضم غذا و به جلوگیری از یبوست کمک می‌کند، از میکروبیوم روده سالم پشتیبانی می‌کند و ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیورتیکولیت(ضعف در دیواره روده، دیورتیکولیت ممکن است به صورت درد و حساسیت شکمی همراه با علائم عفونت، مانند تب، ظاهر شود) را کاهش دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی