[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

با شکم خالی به این تنقلات لب نزنید، روزنامه شیراز نوین

معده خالی معمولاً دلیلی برای احساس ناراحتی، مه مغزی و مشکل در تمرکز است.
به گزارش بهداشت نیوز، شما ممکن است در اواخر صبح یا اوایل بعد از ظهر، صدای غرغر شکم خود را احساس کنید که نشان‌دهنده نیاز به مصرف غذاست و پس از آن ممکن است نتوانید به چیزهای دیگری فکر کنید. برخلاف تصور برخی افراد، مصرف میان‌وعده آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید بد نیست؛ آنها یک مورد عالی برای کاهش انرژی هستند و حتی ممکن است از پرخوری شما در وعده غذایی معمول بعدی جلوگیری کنند.
انتخاب محبوب برای میان‌وعده، آن دسته از وعده‌های غذایی رژیمی بسته‌بندی شده‌ای هستند که می‌توانیم به وفور در پمپ‌بنزین‌ها، خواربارفروشی‌ها یا فروشگاه‌ها پیدا کنیم. ما در مورد کیک، چیپس و غیره صحبت می‌کنیم؛ با این‌حال به گفته کارشناسان تغذیه، این‌ها انتخاب‌های ضعیفی برای معده خالی هستند.
هدف از میان‌وعده‌ها این است که از یک وعده خوراکی کوچک برای گذراندن بقیه روزتان استفاده کنید، اما میان‌وعده‌های رژیمی واقعاً مشکل گرسنگی را کاهش نمی‌دهند.
همان‌طور که جولی والش، متخصص تغذیه توضیح داد: مشکل برخی از چیپس‌ها این است که مواد مغذی زیاد و  فیبر زیادی در آنها وجود ندارد؛ بنابراین شما چیزی دریافت نمی‌کنید که سیر شوید با این‌حال، این تنها دلیلی نیست که چرا میان‌وعده‌های رژیمی ایده بدی برای معده خالی هستند.
فریب بسته‌بندی‌هایی که این تصور را به شما می‌دهند که چیزی سالم مصرف می‌کنید را نخورید؛ بسته‌های میان‌وعده‌های رژیمی همچنان مواد غذایی فرآوری‌شده هستند.
وی خاطر نشان کرد: به علاوه، کوکی‌ها و سایر مواد غذایی از این قبیل با آرد تصفیه‌شده تهیه می‌شوند که با افزایش وزن، مقاومت به انسولین و التهاب روده مرتبط هستند.
هر چیزی که فرآوری‌شده است با افزودن مواد نگهدارنده مانند نمک، شکر و سایر مواد برای افزایش ماندگاری و افزایش طعم همراه است؛ این‌ها می‌توانند به سرعت کالری اضافه کنند؛ به خصوص اگر تصمیم دارید معده خود را با بسته‌های میان‌وعده پر کنید.
از آنجایی که اکثر این بسته‌های رژیمی به‌عنوان خوراکی‌های کوچک به بازار عرضه می‌شوند، غریزه شما ممکن است خرید بیش از یک بسته این مواد از فروشگاه باشد؛ به هر حال، دلیل اصلی مصرف تنقلات این است که شکم غرغروی خود را سیر کنید؛ با این‌حال حتی بدون اینکه متوجه شوید، کالری دریافتی روزانه خود را افزایش می‌دهید.
به زبان ساده، پرهیز از مصرف هر خوراکی که پردازش‌شده باشد بهترین راه خواهد بود و این مورد ممکن است شامل بسته‌بندی میان‌وعده برای خود قبل از ترک خانه برای آن روز باشد. هنگام تهیه وعده‌های غذایی در صبح، مقداری میوه و سبزیجات تازه را برش بزنید و با خود به محل کار ببرید.
به گفته الیزابت شاو، متخصص تغذیه، ممکن است در مورد اینکه آیا می‌توانید میوه‌ها را با معده خالی میل کنید یا نه در اینترنت اختلاف نظر وجود داشته باشد، اما مورد نگران‌کننده‌ای نیست، اگر به ‌طور کلی فرد سالمی هستید.
سایر میان‌وعده‌های سالم و در عین حال مغذی که می‌توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید، برش‌های خیار یا هویج با هوموس، آجیل مخلوط، کره بادام‌زمینی روی نان تست سبوس‌دار، تخم‌مرغ آب‌پز، آووکادو روی نان تست قهوه‌ای، بلغور جو دوسر یا پنیر با کراکر است.
قبل از نوشیدن قهوه با معده خالی در مورد آن فکر کنید؛ برای انتخاب نوشیدنی از چیزی سبک و مغذی مانند آب نارگیل یا حتی آب سبزیجات استفاده کنید؛ آب ساده نیز مؤثر است.
اگر هر یک از این تنقلات را از فروشگاه خریداری کردید، نکته مهم این است که برچسب را مرور کنید، به دنبال مواد افزودنی مانند مواد نگهدارنده، نمک و قند باشید و انتخاب‌های آگاهانه داشته باشید. ممکن است کمی کارآگاهی لازم باشد تا تنقلات واقعاً سالم را از سایر خوراکی‌های فرآوری‌شده نه چندان سالم حذف کنید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی