[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

صنایع زیست‌بوم در اولویت نگاه اقتصادی ، روزنامه شیراز نوین

 سیده رقیه یحیوی- گروه خبر:
در سومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بیش از ۵۰۰ نفر از صنعتگران، کارآفرینان، اساتید دانشگاه و فعالان حوزه دانش‌بنیان برگزار شد توانمندی‌های ۱۵ واحد‌ دانش‌بنیان استان فارس ارائه شد. 
در این نمایشگاه که هم‌زمان با برپایی همایش صنعت دانش‌بنیان برپا شد و مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت، از ۴۵ محصول دانش‌بنیان ارائه شده در نمایشگاه، ۱۵ محصول (معادل یک‌سوم توانمندی‌های ارائه‌شده) مربوط به فارس است.
کنترل از راه دور تابلوهای برق، ضدشعله کردن سطوح فلزی با استفاده از فناوری نانو، بومی‌سازی حسگر تشخیص شعله کوره با قابلیت تحمل دمای بالا، دستگاه فریز درایر جهت افزایش ماندگاری و حفظ بافت مواد غذایی، فناوری VR واقعیت مجازی در فرایند آموزش واحد‌های صنعتی، کیت تشخیص سریع آنتی‌بیوتیک شیر، دستگاه پایش و تحلیل لحظه‌ای دما و رطوبت، افشانه ضدشعله، افزودنی پلیمری جهت استحکام، نیترات پتاسیم خلوص بالا جهت افزایش کیفیت صنایع شوینده، شارژر خودروهای برقی و کمک فرایند پلیمری از جمله محصولات و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان فارس است که در این نمایشگاه ارائه شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این نمایشگاه با اشاره به توانمندی‌های ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان استان فارس گفت: بیشترین تعداد محصولات دانش‌بنیان ارائه شده در نمایشگاه مربوط به استان فارس است.
سیدمصطفی هاشمی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدمحور را از اولویت‌های مهم این شرکت بیان کرد و گفت: برای تحقق صنعت دانش‌بنیان در قالب فعال‌سازی فن‌بازار منطقه‌ای فارس، تقویت مراکز فناوری و کسب و کار و ایجاد پردیس علم و فناوری، تلاش خواهیم کرد. 
 وی با بیان اینکه فن‌بازار منطقه‌ای فارس از فن‌بازارهای مطرح و موفق کشور است و در نیمه نخست امسال جزء استان‌های برتر کشور قرار گرفته است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۵ محصول فناورانه توسط شرکت دانش‌بنیان و فناور استان فارس عرضه شده است. هاشمی نقش فن‌بازار در ایجاد ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای صنعتی را مهم بیان کرد و گفت: واحدهای صنعتی از فرصت ایجادشده در فن‌بازار برای رفع نیازهای خود در حوزه تکنولوژی و فناوری به خوبی استفاده کرده‌اند.
وی توسعه بازار فروش و صادرات محصولات دانش‌بنیان استان را از مهم‌ترین اولویت‌های امسال فن‌بازار منطقه‌ای استان در راستای تحقق مهار تورم و رشد تولید اعلام و تصریح کرد: در ۹ماهه امسال ۳۰ نیاز فناورانه واحد‌های تولیدی و صنعتی و نیز شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان به ارزش ۴۵میلیارد تومان رفع شده و علاوه بر آن محصولات واحد‌های فناور و دانش‌بنیان نیز به ارزش ریالی ۷۰میلیارد تومان به فروش رسیده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: فن‌بازار منطقه‌ای فارس زیر نظر شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، کار شناسایی و رفع نیاز فناورانه، بازاریابی و‌ فروش محصولات فناورانه و جذب سرمایه‌گذار برای شرکت‌های دانش‌بنیان و‌ فناور‌ را برعهده دارد.
هاشمی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، مسیر خدمت‌رسانی به واحدهای صنعتی از طریق فن‌بازار تداوم خواهد داشت.
وی حمایت از برگزاری رویدادهای استارت‌آپی را از دیگر برنامه‌های این شرکت در زمینه حمایت از افراد و شرکت‌های فناور، دانش‌بنیان و عرضه‌کننده محصولات فناوری دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ رویداد استارت‌آپی با حضور ۵۲۶ شرکت برگزار شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، شتاب‌بخشی به روند دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی و صنعتی را از دیگر برنامه‌های حمایتی این شرکت اعلام و تصریح کرد: در یک سال اخیر تعداد ۳۱۰ شرکت و واحد تولیدی و صنعتی مستعد دانش‌بنیان در استان شناسایی شد که در این مدت ۵۹ شرکت توسط معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری موفق به اخذ گواهی‌نامه دانش‌بنیانی شده‌اند و این روند تداوم دارد.
وی همچنین با اشاره به فعالیت سه مرکز خدمات فناوری و کسب جواز در شهرک‌های صنعتی شیراز، لار و آباده گفت: در این مراکز بستر مناسبی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری و مشاوران صنعتی فراهم شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی