[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

طوفان الاقصی مستقل از حرکت ما برای انتقام حاج‌قاسم است، روزنامه شیراز نوین

فرمانده‌کل سپاه گفت: قبلاً از قول سخنگوی سپاه مطرح شد که عملیات طوفان الاقصی انتقام از شهادت حاج‌قاسم بود؛ می‌خواهم بگویم این دو موضوع از هم مستقل‌اند. طوفان الاقصی مستقل از حرکت ما برای انتقام حاج‌قاسم است.
به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح روز پنجشنبه در مراسم تشییع پیکر شهید سیدرضی موسوی، اظهار داشت: شهید موسوی در دفاع از نوامیس مسلمین، حیثیت و امنیت یک امت در سخت‌ترین شرایط و خطیرترین موقعیت‌ها، مانند کوهی از آرامش ایستاد.
وی افزود: او صحابی اسطوره جاودان و فراموش‌‌نشدنی اسلام و ایران، سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی بود. همچنین او در 45 سال زندگی جهادی خود هرگز میدان جهاد را ترک نکرد و لباس جهادی را از تن در نیاورد.
فرمانده‌کل سپاه پاسداران گفت: شهید موسوی می‌دانست که نباید دشمنان اسلام در عمق سرزمین مسلمانان حضور داشته باشند.
سلامی با بیان اینکه شهید سیدرضی اهل وفا، صادق و صاحب قلب مطمئنه بود، افزود: نشانه کامل حیا و نجابت مردانه در سیمای پرصلابت و استوار او همواره وجود داشت‌. او در سخت‌ترین بمباران‌های جبهه مقاومت راه و ستون محوری بود.
وی ادامه داد: آنچه امروز به‌عنوان بخش مهمی از سازه قدرتمند مسلمانان در لبنان، سوریه و فلسطین وجود دارد، بی‌شک حاصل مجاهدت‌های این مجاهد ملکوتی است؛‌ او در طول این 33 سال، زیارت امام حسین(ع) و امام علی(ع) و شهدای کربلا را انجام نداده بود تا دیروز که با جسم قطعه‌قطعه‌شده درست شبیه به اصحاب امام حسین(ع) در روز عاشورا موفق شد حرم حضرت عباس(ع) و امام حسین(ع) را با پیکر خونین زیارت کند.
فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه او بعد از شهادت حاج‌قاسم ماند و سردار قاآنی را همراهی کرد، اضافه کرد: دشمن او را شاید بهتر از ما می‌شناخت؛ چراکه ضربات سهمگینی از او خورده بود و او نقشی در بنای عظیم زنجیره قدرت در جبهه مقاومت داشته است.
سلامی تصریح کرد: نهضت عظیم فلسطین که دشمن را آن روز در ناامیدی و یأس فرو برد، محصول مجاهدت مردانی است که بی نام و نشان هستند و فراوان‌اند از این دست مردان بی‌ادعا که در برابر دشمنان بایستند تا مسلمانان امنیت، آرامش و عزت داشته باشند.‌
فرمانده‌کل سپاه تأکید کرد: مگر می‌توان 33 سال بودن یک انسان در قلب مخاطرات را برشماری کرد‌. امروز او در جوار رحمت الهی مأوا گزیده است و این توفیق را داشت تا رهبر بزرگ و جانباز انقلاب اسلامی بر پیکرش نماز اقامه کنند. امروز جبهه مقاومت در حال میوه‌چینی از نهال‌هایی است که قاسم‌ها و سیدرضی‌ها برای ما به ‌ارمغان آوردند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان سخنگوی سپاه در خصوص عملیات طوفان الاقصی تأکید کرد: عملیات طوفان الاقصی کاملاً فلسطینی بود که توسط خود فلسطینی‌ها طراحی و اجرا شد و هیچ گروهی غیرفلسطینی در ایجاد این طوفان عظیم و فلسطین دخالتی نداشت و مسئله کاملاً فلسطینی بود؛ چون از قول سخنگوی سپاه مطرح شد که عملیات طوفان الاقصی انتقام از شهادت حاج‌قاسم بود، می‌خواهم بگویم این دو موضوع از هم مستقل‌اند. طوفان الاقصی مستقل از حرکت ما برای انتقام حاج‌قاسم است؛ انتقام حاج‌قاسم در فضای خاص خود صورت خواهد گرفت و در آنجا ما با عاملان و آمران شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس و همراهان آنان 
کار داریم.
فرمانده‌کل سپاه گفت: سخنگوی سپاه به من گفت «قصدم از عبارتی که گفتم این بود که بگویم گرفتن انتقام حاج‌قاسم نتیجه این بود نه انگیزه آن». بنابراین من رسماً اعلام می‌کنم طوفان الاقصی کاملاً فلسطینی بود و است. فلسطین خود توانمند است و حماس و جهاد درون غزه سلاح تولید می‌کنند و پایان ندارد و هر شهیدی بر زمین می‌افتد، ده‌ها جوان سلاح او را به‌ دست می‌گیرند. در همان‌جا سلاح تولید می‌شود. آنها توانا هستند. صهیونیست‌ها جنگ را هرچه می‌خواهند ادامه دهند؛ ما مطلعیم این مقاومت پایان ندارد. آنچه پایان دارد، تحمل و طاقت و توان رژیم صهیونیستی برای ادامه کار است.
وی افزود: ما در عمل خود صادقیم. ما یک نظام رسمی و مقتدریم. وقتی هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را زدیم، گفتیم. وقتی تفنگدارانشان را دستگیر کردیم، نشان دادیم. وقتی به عین‌الاسد حمله کردیم، گفتیم. وقتی در اربیل خانه و لانه صهیونیست‌ها را منهدم‌کردیم، گفتیم. ما هر عملی انجام دهیم، می‌گوییم و نمی‌ترسیم.
سلامی تأکید کرد: طوفان الاقصی نتیجه کشتارهای کفرقاسم، دیریاسین و شهادت جوانان فلسطین توسط جوخه‌های ترور ارتش سری هاگانای اسرائیل بود که توسط دولت بریتانیا از سال 1945 به این طرف اتفاق افتاد. همچنین محصول کشتار فلسطینیان در صبرا و شتیلا به ‌دست قصاب آریل شارون بود. محصول همه اشغالگری‌ها و اهانت‌هایی بود که رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی می‌کرد؛ حملاتی که شبانه به خانه مردم در کرانه باختری انجام می‌داد و شکفتن بغضی 75ساله بود. فرمانده‌کل سپاه تصریح کرد: جبهه مقاومت اگرچه همه با هم اتصال اعتقادی دارند و هم‌آرمان‌اند و در سطح راهبرد فصل مشترک‌های قدرتمندی دارند، اما هر رکن از جبهه مقاومت بر اساس هویت ملی خود هم عمل می‌کند. یک هویت مشترک وجود دارد به‌نام اسلام و جهان اسلام که این جبهه منفصل از لحاظ جغرافیایی را از لحاظ آرمانی و اعتقادی به هم متصل می‌کند؛ اما انصارالله یک هویت یمنی دارد و در سطح عملیات، خود تصمیم می‌گیرد و به ما ربطی ندارد. او مستقل است و صاحب اراده و راهبرد و قدرت است.
سلامی گفت: مقاومت در عراق یک هویت عراقی است؛ در عین حالی که به جبهه مقاومت متصل و بخش مهمی از جبهه مقاومت است، اما کاملاً مستقل است. خودش تصمیم می‌گیرد و خودش صاحب اراده است. در لبنان حزب‌الله همین‌گونه است. درست است که ما یک اتصال اعتقادی و آرمانی داریم، اما حزب‌الله واقعاً یک هویت لبنانی است و براساس مصالح ملت لبنان عمل می‌کند و البته در فضای جهان اسلام از مظلومان هم دفاع می‌کند. ما مسلمانیم و تا انتها در کنار مقاومت فلسطین می‌مانیم. وی ادامه داد: فلسطینی‌ها در درون غزه الگوی مبارزه را آموختند. آنها فرمول‌های غلبه بر این رژیم را تمرین کردند و هر روز می‌بینیم تلفات رژیم صهیونیستی بالاتر می‌رود. مطمئناً رژیم صهیونیستی نمی‌تواند این تراکم از صهیونیست‌ها را در جنگ برای مدت طولانی نگه دارد و ارتشش در حال منهدم شدن است و این رژیم توان ادامه کار را ندارد. فرمانده کل سپاه تأکید کرد: آن‌قدر به صهیونیست‌ها فشار آمده است که مجبور شدند سیدرضی را بزنند؛ این ناشی از فشار بیش از حدی است که از نظر روانی تعادل ذهنی صهیونیست‌ها را به هم زده است. ولی من اینجا اعلام می‌کنم که هرگز در برابر شهادت فرزندان این امت ساکت نخواهیم بود و انتقاممان همیشه سخت است. ولی انتقامی معادل شهادت سیدرضی چیزی جز ازاله رژیم صهیونیستی از صفحه وجودی نیست. امیدواریم به زودی خداوند به اذن خود، نام جعلی این رژیم را از صفحه جغرافیای سیاسی عالم با مجاهدت رزمندگان بزرگ فلسطینی حذف کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی