[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

«کم‌آبی و بی‌آبی‌» جزو مخاطرات جدید کشور است، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: همچنان مخاطرات قدیمی مثل زلزله و سیل سرجایش است و امروزه مخاطرات جدیدی را تجربه می‌کنیم که هنوز مسئولان آن را به رسمیت نمی‌شناسند؛ کم‌آبی و بی‌آبی‌های اخیر جزو مخاطرات جدید کشور است.
به گزارش تسنیم، دومین همایش دانشجویی مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت، صبح پنجشنبه در دانشگاه علوم توان‌بخشی و سلامت اجتماعی با حضور علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سید علی حسینی رئیس دانشگاه علوم توان‌بخشی و سلامت اجتماعی و وحید دلشاد دبیر دومین همایش ملی دانشجویی مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت 
برگزار شد. 
علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در خصوص دانشگاه علوم توان‌بخشی اظهار کرد: این دانشگاه بیش از یک دهه است که نقش ویژه‌ای در رهبری نظام سلامت و حوادث و بلایا داشته و کارهای علمی انجام می‌دهد. 
وی افزود: نظام سلامت بسیار جلوتر از وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم است.
نصیری در خصوص انواع بلایا و مخاطرات تصریح کرد: همچنان مخاطرات قدیمی مثل زلزله و سیل سرجایش است و امروزه مخاطرات جدیدی را تجربه می‌کنیم که هنوز مسئولان آن را به رسمیت نمی‌شناسند. 
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، کم‌آبی و بی‌آبی‌های اخیر کشور را جزو مخاطرات جدید دانست و گفت: امروزه مقوله بی‌آبی و کم‌آبی استان‌های کشور یکی از مخاطرات است‌. از دو سال پیش تاکنون مزه آب‌های لوله‌کشی تغییر کرده است.
نصیری با طرح این پرسش که چگونه آب سد به این زودی تمام شود، ادامه داد: هر روز چاه‌های جدیدی حفر می‌شود که من به این اقدام می‌گویم برداشت غیرمجاز از چاه‌های مجاز.
وی در خصوص آلودگی هوای شهر تهران گفت: در چند سال گذشته شاهد بودیم که شن‌های عراق، اردن و... و در ریه‌های مردم تهران تنفس می‌شود و شاهد طوفان‌های شدید بودیم‌. همچنین تهدید دیگری که داریم، تهدید‌های سایبری است.
نصیری با بیان اینکه بیمارستان‌های تهران وضع خوبی ندارند، گفت: نداشتن سهم نگهداشت در حوزه سلامت یکی دیگر از آسیب‌هاست؛ به عنوان مثال در انواع و اقسام حوزه سلامت سهم نگهداشت زیرساخت‌ها را نمی‌پردازیم. یک روز شاهد نشت لوله آب بیمارستان و روز دیگر شاهد نشت لوله نیروگاه هستیم‌ و متأسفانه به زیرساخت‌ها توجه نمی‌کنیم.
وی در خصوص وضعیت بیمارستان‌های شهر تهران گفت: تهران اوضاع خوبی در حوزه بیمارستان‌داری ندارد. در نظام سلامت وضع بیمارستان‌ها خراب است. نیمی از بیمارستان‌های شهر تهران در 5 منطقه شهرداری قرار گرفته و سایر ساختمان‌ها در وضعیت A ،B ،C ،D قرار گرفته‌اند.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص این ساختمان‌ها توضیح داد: ساختمان‌های A و B جزو ساختمان‌های مقاوم هستند، ساختمان‌های C نیاز به رسیدگی دارند و ساختمان‌های D حکم متروپل را دارند و باید درشان بسته شود. متأسفانه اکثر بیمارستان‌های شهر تهران جزو ساختمان‌های گروه D هستند.
وی در خصوص یارانه‌های شهر تهران اظهار کرد: شهر تهران یکی از محروم‌ترین شهر‌های کشور از لحاظ سرانه‌هاست. 
نصیری در خصوص ظرفیت‌های کشور گفت: در حوزه ظرفیت‌ها، ظرفیت‌های خوبی داریم. زلزله بم تهدیدی بود که تبدیل به فرصت شد. 
وی در خصوص عدالت اجتماعی ادامه داد: عدالت این نیست که ما بسته‌های غذایی یکسان را به افراد مختلف با نیازهای مختلف بدهیم؛ بلکه عدالت این است که خدمات درست به افراد با نیاز‌های گوناگون داده شود. به عنوان مثال خدمات سلامت به فرد سالم و فردی که دارای معلولیت است، مطابق نیاز داده شود. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی