[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جنگل‌های حفاظت‌شده برای آب‌وهوا حیاتی‌اند، روزنامه شیراز نوین

* محققان با استفاده از داده‌های فضایی دریافتند جنگل‌های حفاظت‌شده بیش از ۶۱ گیگاتن کربن برابر ذخیره می‌کنند. در حالی که مناطق حفاظت‌شده تقریباً ۱۱ درصد مساحت جنگلی اندازه‌گیری‌شده را تشکیل می‌دهند، ۲۶ درصد کل کربن تخمینی زمین را ذخیره می‌کنند
جنگل‌های حفاظت‌شده بیش از فناوری‌های جدید پرهزینه، کربن جذب می‌کنند. بر اساس گزارش ویفروم، داده‌ها نشان می‌دهند جنگل‌های حفاظت‌شده ۲۸ درصد کربن بیشتری نسبت به جنگل‌های مشابه، اما محافظت‌نشده از نظر زیست‌محیطی کربن ذخیره می‌کنند. سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی در رقابت برای رسیدن به صفر خالص، به سمت فناوری‌های آزمایشی جدید هجوم می‌آورند و ده‌ها میلیارد دلار برای مکانیسم‌های سرمایه‌گذاری هزینه می‌کنند؛ اما واقعیت این است که اکنون این فناوری‌ها مقادیر ناچیزی کربن را جذب می‌کنند. مناطق حفاظت‌شده مزایای کاملاً مستندی برای حیات‌وحش و تنوع زیستی دارند، اما تحقیق جدید نکات دقیقی را درباره اینکه جنگل‌های حفاظت‌شده برای آب‌وهوای ما حیاتی‌اند، نشان می‌دهد.
محققان با استفاده از داده‌های فضایی دریافتند جنگل‌های حفاظت‌شده بیش از ۶۱ گیگاتن کربن برابر ذخیره می‌کنند. در حالی که مناطق حفاظت‌شده تقریباً ۱۱ درصد مساحت جنگلی اندازه‌گیری‌شده را تشکیل می‌دهند، ۲۶ درصد کل کربن تخمینی زمین را ذخیره می‌کنند. آمازون بالاترین ذخایر کربن در مناطق حفاظت‌شده را دارد و ۳۰ درصد کل کربن موجود در مناطق حفاظت‌شده را به خود اختصاص می‌دهد. جنگل‌های حفاظت‌شده فقط از تنوع زیستی محافظت نمی‌کنند. آنها برای دستیابی به اهداف آب‌وهوایی ما ضروری‌اند. با این حال نسبت به سایر راه‌‌حل‌های اقلیمی، مناطق حفاظت‌شده بودجه کمتری دارند و سالانه فقط ۲۴میلیارد دلار می‌گیرند که تقریباً ۳۵ درصد از حداقل بودجه موردنیاز برای مدیریت مناسب مناطق حفاظت‌شده موجود است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی