[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ملیکا عاشق فوتبال و زندگی بود، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
مراسم تشییع و وداع با پیکر ملی‌پوش شیرازی فوتبال بانوان، پنج‌شنبه، هفتم دی‌ماه در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد.
در این مراسم که جمعی از ورزشکاران و ورزش‌دوستان در آن حضور داشتند، ابتدا غلام‌حسین پیروانی، پیشکسوت فوتبال شیراز و مداح اهل بیت(ع) دقایقی به مداحی پرداخت و سپس سرود جمهوری اسلامی ایران به احترام ملیکا محمدی، ملی‌پوش فقید کشورمان توسط گروه موسیقی سپاه فجر استان فارس نواخته شد. 
در ادامه نیز مادر ملیکا محمدی به بیان جملاتی در خصوص دختر خود پرداخت که شرح کامل آن را در ادامه می‌خوانید:
 ما اینجا هستیم تا زندگی پرطراوت و باشکوه ملیکای عزیزمان را جشن بگیریم، چون زندگی دختر ما اگرچه کوتاه، اما سرشار از علم، الهام و انگیزه بود. از زندگی سپاسگزارم که به ما این فرصت را داد تا در کنار او، عشق، مهربانی، سخاوت، تلاش، جسارت و پایداری را مشق کنیم.
ملیکا دختری ثابت‌قدم، اهل مخاطره و بلندپرواز، با ذهنی پرتوان و عاشق زندگی بود. همراهی با ملیکا از بدو تولد به من آموخت که وقتی کودکی وارد زندگی‌ شما می‌شود، زمان آن است که زندگی را دوباره یاد بگیرید؛ نه اینکه راه و روش خود را به او القا کنید.
ملیکا از کودکی هم به فوتبال عشق می‌ورزید و هم دغدغه بهتر کردنِ زندگی دیگران را داشت و در تمام عمرش سعی کرد این دو را با هم پیش ببرد.
او فوتبال را با بازی در کوچه‌های شیرازی در نونهالی آغاز کرد و عاشق آموختن بود. در پایان دوره ابتدایی به دلیل محدودیت‌ها، فوتبال  را تحت نظر مربیان در چمن‌های میادین شیراز آغاز کرد. سخت تمرین کرد و هم‌زمان به مدرسه تیزهوشان راه پیدا کرد. در سن 11 سالگی اولین پاسخ سخت‌کوشی خود را با ورود به تیم ملی نونهالان گرفت. 
او در 13 سالگی به آمریکا مهاجرت کرد و وارد یکی از معتبرترین آکادمی‌های فوتبال در فلوریدا شد و دوران راهنمایی خود را نیز همان‌جا به پایان رسید.
دوره دبیرستان را به‌عنوان یکی از استعدادهای برتر با پیوستن به تیم اول مدرسه منطقه شروع کرد و هم‌زمان کلاس‌های دانشگاهی را گذراند.
با همین تیم قهرمان ایالت مریلند شد و به مسابقات کشوری چشم دوخت. موفقیت‌های تحصیلی  و ورزشی ملیکا این فرصت را فراهم کرد تا دانشگاه‌های برتر آمریکا از او دعوت کنند.
ملیکا پیشنهاد دانشگاه اموری که از برتری دانشگاه‌های آمریکاست را با حقوق 77 هزار دلار در سال پذیرفت تا هم درس بخواند و هم فوتبال بازی کند.
او همواره در تلاش بود که در تیم‌های ملی رده‌های مختلف سنی کشورش نیز حضور داشته باشد.
ملیکا تحصیلات دوره کارشناسی خود را در رشته‌های علوم سیاسی و زیست‌شناسی با بالاترین نمرات به پایان رساند.
در پایان همین دوره بود که برای شکستن سقف شیشه‌ای موفقیت زنان ایران، تصمیم به حضور در لیگ ایران گرفت تا هم وقت و انرژی کامل خود را صرف حضور و افتخارآفرینی در تیم ملی ایران کند و هم تجربه هم‌کیشانش را در کشور خود زندگی کند.
ملیکا و هم‌نسل‌هایش توانستند برای اولین بار تیم ملی بانوان را به جام ملت‌های آسیا ببرند و توان زنان ایرانی را به نمایش بگذراند که آخرین بخش این قدرت‌نمایی همین چند ماه پیش برابر تیم ملی استرالیا، چهارمین تیم برتر دنیا بود. در همین دوره با خاتون بم قهرمان لیگ کشور شد و ایران را در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های بانوان آسیا نمایندگی کرد. 
ما نیز در تمامی این سال‌ها برای فراهم کردن بستری مناسب برای رشد و پویایی ملیکا هرچه در توان داشتیم، گذاشتیم؛ برای حضور او در مسابقات فوتبال، حتی به قاره‌ای در آن طرف اقیانوس‌ها مهاجرت کردیم و در مدتی کوتاه، چندهزار کلیومتر را در کشور آمریکا رانندگی کردیم. در تگرگ، بوران، برف و شرجی سوزان، عزیزمان را برای رسیدن به اهدافش در ورزشگاه‌ها همراهی و تشویق کردیم. این تلاش‌ها و موفقیت‌هایی که ملیکا به دست آورد، باعث شده که اکنون ما هیچ‌گونه حسرتی درباره او به دل نداشته باشیم، اما دلتنگی این دختر ایران است که تمام وجود ما را برافروخته. 
ملیکا از کودکی راه خود را پیدا کرد، مصمم و استوار مبارزه کرد و به دست آورد. در زمستان‌های سرد و تابستان‌های داغ در مستطیل سبز، تمرین و تمرین کرد تا ورزیده و ورزیده‌تر شود. تنها عشق است که باعث می‌شود از همه رفاه و زندگی مادی عبور کنید و سختی زندگی در شهری کوچک و کویری را به جان بخرید.
مادر ملیکا محمدی در پایان گفت: پیام روشن ملیکا برای دختران ایرانی، خودباوری و تلاش برای رسیدن به اهداف بود. 
ملیکا محمدی فوتبالیست ۲۳ساله و شیرازی تیم خاتون بم بود که بامداد روز یکشنبه، سوم دی‌ماه در حادثه رانندگی جان خود را از دست داد.
پیکر این ملی‌پوش فقید کشورمان قرار است به زادگاهش، کشور آمریکا برود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی