[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پشتیبانی از بیماران خاص و صعب‌العلاج، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
مدیرکل بیمه سلامت استان فارس، عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری را یک رسالت بزرگ برشمرد و از گسترش چتر حمایتی برای بیماران خاص و صعب‌العلاج خبر داد.
دکتر علی‌محمد جعفرپور با عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، جنایات رژیم منفور صهیونیستی را محکوم کرد و افزود: با یاری پروردگار متعال و همت بلند جبهه مقاومت شاهد نابودی اسرائیل جنایتکار در آینده نزدیک خواهیم بود. او در ادامه از گسترش چتر حمایتی بیمه سلامت خبر داد و با ارائه آمار و ارقامی بیان داشت: در سامانه بیمه سلامت استان فارس، تعداد بیماران خاص و صعب‌العلاج نشان‌دار شده فعال و تأیید شده بیش از 73هزار نفر است که از خدمات حمایتی برخوردار می‌شوند.
وی با اشاره به این موضوع که 70 نوع بیماری در این سیستم ثبت شده و مشمول دریافت پوشش‌های حمایتی هستند، بیان داشت: در استان فارس، مبلغی بالغ بر 500میلیارد ریال به بیماران خاص و صعب‌العلاجِ پذیرش شده در سیستم پرداخت شده است. مدیرکل بیمه سلامت استان فارس با اشاره به تفکیک نوع بیماران خاص گفت: جمعیت بیماران خاص معتبر ثبت شده در سامانه بیش از 7500 نفر است که به ترتیب بیماران ام‌اس، همودیالیز، تالاسمی، پیوند کلیه و هموفیلی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند. دکتر جعفرپور میزان پرداختی به مؤسسات درمانی در سال جاری برای بیماران خاص و صعب‌العلاج را معادل 467میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تمامی تلاش بیمه سلامت بر مبنای کاهش زمان پرداخت مطالبات به مراکز درمانی و داروخانه‌ها استوار است و در تلاش هستیم تا باقی‌مانده مبالغ در اسرع وقت پرداخت گردد. به گفته این مقام مسئول، سقف پرداختی برای هر بیمار خاص و صعب‌العلاج در سال جاری معادل 500میلیون ریال تعیین شده است. این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش از تلاش برای گفتمان‌سازی در حوزه پیشگیری و ارتقای سلامت جامعه خبر داد. او با تأکید بر این موضوع که برای بهبود شرایط نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های پزشکان و بیماران هستیم، بیان داشت: در ایران به طور متوسط در هر نسخه 4 قلم دارو توسط پزشکان تجویز می‌شود؛ در حالی که سرانه جهانی در حدود یک و شش دهم است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی